|
|
|
|---|---|
|
hejsan ny här. skulle behöva lite hjälp med monterings tips av en riger kolfiberläpp på min m3 e36a. försökte läsa monterings anvisningen men då tyska inte e min grej så vart det problem direkt. man får med skruvar å sånt men förstår inte hur dom ska fästas. tacksam för hjälp. mvh stephan | |
|
Tejpa den på platts som du vill att den ska sitta, sen borrar du små hål där du vill ha skruvarna. Sen drar du bara i önskat antal skruvar. Så var min fäst. Kôpt kärlek är fin kärlek..! My precious Länk |
|
|
Tjena, jag har monterat ett antal sådana läppar och det är inget svårt. Men du kan göra det på olika vis. Enklast är att borra några 3mm hål i läppen med jämna mellanrum. Sen är det bara att använda sig av de skruvar som följer med. Håll läppen på plats (inte fel att vara tre personer) och dra i skruvarna som medföljer med hjälp av en skruvdragare. OBS! De två yttersta (2 var sida alltså) skruvarna på frontens kortsidor avänder du samma som de som håller den lilla svarta orginalläppen. Annars kommer det att se lite konstigt ut då skruvskallarna från lilla läppens kommer ikläm. Ett mer avancerat och stöldsäkert sätt att montera läppen på är att ta av fronten och sen sätta dit läppen med genomgående bultar och låsmuttrar på insidan av fronten. Jag gjorde på detta viset efter att ha fått 2 st. läppar stulna som endast satt med skruvar! Läppen är gjord för att du ska kunna montera den olika långt ut efter tycke och smak, därför kan det hända att du får kapa av lite på läppen på båda sidorna. Mvh Jimy |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.