|
|
|
|---|---|
|
Tjena!! Jag har lyckats köra in i ett träd med min 328i -96 som jag nyligen köpt ;.( motorn har flyttat sig ca 5cm bakåt och ligger mot torped väggen, växellådan har nog också flyttat på sig. Tror ni att dom lagar upp den, eller får jag ersättning för den, och i såfall vad tror ni att jag får för den?? | |
|
F-bolaget tar ställning till om det är värt att laga den. Det är alltid en förhandling med f-bolaget om den inte blir lagad, ta fram ditt kvitto om du nyligen köpt den och begär vad du gav för den, det är ju vad det sannolikt ska kosta att köpa en likvärdig. Mats BMW CS #5847 |
|
|
Hoppas att du hade helförsäkring annars lär du inte få ut ett öre. Vad hade du för försäkringsbolag? |
|
|
Vad du får för den beror dels på vilken utrustning du har, dels på miltalet & skicket samt en hel del andra saker! Om skadorna överstiger 75% av bilens värde löser dem oftast in bilen. Låt säga att din bil är värd 55 tusen enligt bolagets tabeller och kostar reparationerna 45 tusen så lär dem ju lösa in den, men som sagt du kommer få förhandla en hel del med dem. En verkstad bedömmer skadorna och uppskattar ungefär vad det kommer kosta, men i ditt fall låter det som att dem kommer lösa in den. Dock kan du komma överrens med dem att du får en del pengar sen får du fixa bilen på egen hand, begagnade delar finns det mycket av, lack och så tillkommer och är bilen ramsne är så får du väl glömma det! Har du inga bilder å så på bilen ? Lycka till! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.