AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
5.157

Renovera handbroms på e39 99:a i Sthlmsområdet

andha45
Hej! 523:ans handbroms gick inte igenom besiktningen.

a/ kan man fixa det på annat sätt än genom att renovera handbromsen?
b/ förslag på bra verkstad i Sthlmsregionen?

Antar att en helrenovering kostar 2-3 000 men det bör dugga med en billigare verkstad.
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Bil&Motorteknik i Huddinge, 087110687. Bäst på BMW I sthlm. Inte billigast dock bäst.
Asken

andha45
Tack! Några mer förslag?
Visa användare
284
halvgute
530i Touring-93
AutoClinique i Tyresö, 08-7700405,7701313.

¤¤¤¤¤¤¤¤¤IRON MAIDEN¤¤¤¤¤¤¤¤¤
17/9,18/9,25/9-06 Globen.
Visa användare
259
harri
528i Touring-99
GW engineering i Bagarmossen, smorde upp och spände min handbroms för det facila priset av 280:- när Bilprovningen anmärkt!
AutoClinique i Tyresö, 08-7700405,7701313.

De fixade mkt på min M5 förra sommaren, fuskade och tog riktigt bra betalt. Blev tvungen att lämna in bilen på BMW efter deras jobb, de sa att Auto Clinique monterat begagnade delar!!!
När jag kontaktade Auto Clinique tog de inget ansvar och sa att åk till BMW om du inte är nöjd... jag vill ha en kopia på kvittot men de kunnde de inte ordna länge! de är riktiga skojare, inga riktiga kvitton, jobbar svart och köper och säljer begagnade delar (stulna).

Jag undrar vart deras BMW dator GT1 kommer ifrån...

Varning för AutoClinique i Tyresö!!!
Jo jag har också dålig erfarenhet av dem. Jag lämnade in en bil för byte av krängningshämmarstag och när jag fick tillbaka bilen tyckte jag att den betedde sig konstigt på vägen, det lät som att ett hjullager var dåligt när man svängde åt ena hållet. Åkte hem och hissade upp bilen med domkraft, och trodde inte att det var sant, alla bultar satt löst. Sen hade dom även glömt att lägga tillbaka låsmuttern, så jag blev tvungen att åka tillbaka dit för att hämta den. Jag fick ingenting för besväret förutom "nämn det nästa gång du är här så får du lite rabatt som plåster på såren". Sen la dom hela skulden på en praktikant, riktigt dåligt. Blir inge mer AutoClinique för min del heller.
Visa användare
4.611
christer silvén
330E -20 G20
520D -17 G30
420D cab -17 F33
andha45! Vad är det för fel på handbromsen

BMW CS #5206
Drabbades av samma sak trots förbesiktning hos auktoriserad BMW-verkstad i Enköping. Först en reparation som tog en vecka istället för två dagar och nu detta. Hädanefter åker jag åter till M-bilar!

Mvh
Mikael
Zo
2
Zoya
325Xi touring -03
318i compact -03
Själv har jag bara bra erfarenheter av Autoclinique. Alltid trevliga, snabba m.m. Aldrig fått problem med bilen efteråt, tvärtom.

Dock har jag bara anlitat J (och de två nya delägarna) där.
En kille som var delägare tidigare köptes ut av den andra (J) för att han enligt utsago var oseriös. Kanske är det honom ni andra råkat ut för?
Du har alltså inte lust ellt kunskap av mek??

annars fixar du det själv!

jag fick oxå anm på min men jag plockade isär och tittade, det behövdes bara smörjas "har bara mekat mercedes och måste ge bmw en stjärna för konstruktionen på dessa bilar :).

Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Ja, visst är det Merca rakt av. Trodde tiden hade stannat när jag bytte skivor på min 525:a. Samma som på min 20 år äldre W123:a. Visst kan dom få en stjärna för det. Tror t.o.m justertrissan kallas "stjärnhjul".
Ti
988
Tipsaren
545i E28
528iAM E39
Inser ni att tråden startades för nästan ett år sen?

/// Kristian
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Nej, det är ÖVER ett år sedan, men eftersom vi snackar om en gammal konstruktion som troligen har över 50 år på nacken så känns det som igår :)
Nix det missade jag eftersom jag bara hakade på diskussionen. :)

Mvh
Mikael
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Ok då, kryper till korset. Hade inte heller koll på datumet :))
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.