|
|
|
|---|---|
|
Var hittar man kabeln till backljuset. Behöver man gå hela vägen ut i bakluckan eller ligger där något skarvstycke uppe i innertaket, det syns inga kablar som går uppåt i dom bakre stolparn från bakljusen, mer än dom kablarna som är till telefon och tv antennerna. Det är på en touring. /Pulare | |
|
Ingen som vet om det finns någon skarv innan den går ut i bakluckan. /Pulare |
|
|
Du kan hämta signalen t.ex vid ljusmodulen som sitter fram på höger a-stolpe vid handsfacket. Vänster sida har vit/gul kabel och höger har svart/grön kabel. Kablarna sitter på stift 9 resp 10 i kontakt X38. FP |
|
|
Tackar för det men det har jag redan hittat, finns det verkligen ingen skarv längre bak. Går den verkligen hela vägen direkt ut till luckan efter som kablarna brukar bockas av med tiden när dom ligger i så snäv radie som vid luck gångjärnen. Det borde ju ligga ett skarv block uppe under innertaket för kablen verkar till att gå där för det är tomt vid bakre stolparna från bakljuset och upp.Kablen som mynnar ut på höger backljus är blå/gul ??? /Pulare |
|
|
Aldrig skruvat i touring men visst finns det en serviceskarv nånstans för att kunna ta bort luckan vid behov osv. De flesta som reparerar kablaget på egen hand skarvar nog i ett stycke kabel med lödning/krympslang osv i båda ändar. FP |
|
|
Ok Tackar Får försöka plocka ner innertaket där bak och kika in och se ifall där finns någon kontakt där. /Pulare |
|
|
Har hittat kabeln. Tog bort höger tak högtalare och där under kommer 2 kabelstammar en till vänster och en till höger sida till luckan. Det finns inga skarvstycken men det gick att tjuva signalen på höger backljus som jag ska ha till min att aktivera min backkamera. /Pulare |
|
|
Vill du bara använda kameran när du backar??? Ska själv sätta en bak på hästtransporten för att se om något farligt dyker upp bakom mig!! mvh Schnitzer |
|
|
För tillfället så räcker det när jag backar får se senare ifall jag orkar dra en kabel fram så jag kan aktivera den när jag känner för det. Bilen ligger inte i prioritet just nu jag har några motorcyklar att fixa till först. /Pulare |
|
|
Ja just ja det är dags att damma av motorcykeln oxå!!! Förra året körde jag 5 mi & i år lär det bli likadant eftersom vi har högsäsong med Ridläger då puhhh!!! Mvh Schnitzer |
|
|
Jag hinner köra mellan 700-900 mil om året med hojen , men jag har ju inget ridläger har bara frugan att ta hand om (lite ridning där med). Men trots allt så flög jag iväg till skroten och fick tag på 2 relä med kablar så man kunde montera in kameran med BMW´s egna reläer i dom extra platserna i bakre säkringshållaren. 1 relä för att jorda ner videomodulen det andra för att starta kameran så den inte behöver vara spänningssatt hela tiden man har tändningen till. /Pulare |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.