|
|
|
|---|---|
|
köpte ny koppling till min 535-88 i somras. men den funka inte, pedalen gick i botten bara och efter evigheter av luftande gav jag upp... plockade isär det igår och såg att slavcylindern tryckt ur sig kolven!:) det måste ju betyda att det är fel tryckplatta. min tanke var att jag kanske fått en tryckplatta till ett dubbelmasse-svänghjul medans jag kanske har ett enkelmasse!? så, tillverkades 535 e34 nån gång med enkelmasse-svänghjul (min är tillverkad 12/87)? skiljer sig tryckplattan nåt mellan enkelmasse och dubbelmasse eller är det bara ett djupare urtrampningslager man använder sig av kanske? nån som kanske har en bild på ett dubbelmasse-svänghjul så man har nåt att jämföra med? mycke fråger blire!:) | |
|
svarar själv på några av frågorna då. tydligen så har 535 tillverkade före 03/88 enkelmasse-svänghjul. så nya frågeställningen blir då: är det urtrampningslager eller tryckplatta som skiljer mellan enkel- och dubbelmasse? |
|
|
ingen som har nån aning? verkar inte finnas nåt annat lager iaf så jag tänkte försöka leta upp tryckplatta från e28 535 borde ju funka!? nån som har eller känner nån som har kanske, får gärna slänga iväg ett mail till mig:!) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.