|
|
|
|---|---|
|
Tja!, går det se på utsidan på klumpen om den är lammeldiffad eller inte?, jag var å la lite lakris med den igår och då spann den på båda hjulen.. det är en 85as 320i | |
| ja det går att se om den är diffad är den märkt med ett S på antingen upp eller nersidan på e36 i alla fall vet inte om det är samma på e30. Men jag har för mig att alla e30 323 o uppåt är diffade orginal!! | |
| Alla E30 är diffade, sen om de är utrustade med diffbroms är en helt annan femma ;-) | |
| I min bok så säger man diffad när den är utrustad med diffbroms, lamell diffbroms eller nåt annat, klart att alla är utrustade med diffrential ganska standard ungefär sen t-forden kom!! | |
|
Bara för att bilen spinner på båda hjulen behöver man inte ha diffbroms. ___ E36 325i E30 318i Jag trivs bäst på sladd. |
|
|
320 & 323 har diffbroms och det ser du enklast med att hissa upp bilen och snurra på ena hjulet,då ska det andra hjulet snurra åt samma håll. 316,318 har jag för mig bara diffrential och då snurrar hjulet åt motsatta håll när bilen är upphissad,eller om du kör fast så spinner bara ett hjul,men rätta mig om jag har fel för jag är lite osäker på vad som sitter på 4 cylindriga bmw |
|
|
jag har ingen diffbroms i min 325 -87 ): ///325/// |
|
|
Hur är det nu, var diffbroms tillval även för E30 som för E36 eller satt det standard på vissa modeller? |
|
| Är det någon som har bilder på diffarna som kan sitta på E30:n? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.