|
|
|
|---|---|
pg_ice |
Tja! jag har länge undrat om det finns några skillnader i "konturerna" på sedan karossen VS Coupe karossen. är det nåt ställe som är smalare/bredare/längre eller har dom exakt samma konturer runt om? nån som kan reda ut det där? får man gissa så gissar jag att Coupen är lägre baktill än Sedan modellen,men det kan ju vara inbillning iofs |
TobbeBMW |
Coupén har en annan vinkel på framrutan, den har en lägre kontur än sedanen, sedanen är som du säger lite högre o verkar kortare i fram o bakkant. Personligen tycker jag nog sedanen är lite snyggare, den har ett lite kompaktare (starkare) utseende. Sedankarossen är mera vridstyv också. |
| Sedanen är 1 cm smalare och 2cm högre enligt modellguiden. | |
| Coupén har längre motorhuv, flackare vinkel på fram och bakruta, kortare tak, bredare baklysen, o.s.v. Det är faktiskt inte mycket som är lika. Sedanen är ju snyggare och styvare som sagt. :-) | |
pg_ice |
stämmer det även att sedan modellen är högre i chassit original jämfört med Coupen? en 60/40 sänkning på en Coupe skulle alltså bli lägre än med en Sedan? kan ha fel dock :) |
Calle Persson |
Shit killar! E 36:an coupen tillhör ju dem snyggaste bilar som har gjorts.. går ju inte och jämföra med sedanen..Kan inte tänka mig att nån känner någon skillnad på vridstyvheten. Har kört alla modeller mien inte märkt någon skillnad.. Kolla bara på en M3:a med rätt fälgar och perfekt sänkning- ser ju sjukt snabb ut redan stilla stående.. |
pg_ice |
jag har själv en Sedan men jag håller helt klart med om att Coupen ser sportigare ut. blir det en E36 M3a då blir det garanterat en Coupe. självklart går det att få en Sedan att se sportig ut men det krävs väl lite mer :) sen tycker inte jag att skillnaderna är så "enorma" på original bilarna om man jämför Coupen och Sedanen. |
|
Jag har en sedan, har haft flera men jag har också haft en coupé och tycker helt klart coupén är sportigare och ser vassare ut. Men jag gillar sedanen mer. Nästa gång OM det nu skulle bli e36 igen så blir det en coupé tror jag, gillar dem långa dörrarna, speciellt när rutan är nere, känns väldigt sportigt på något märkligt sätt.. ? Mysigare är den också. Testa och sök lite på forumet så står det nog mkt skrivet om e36 sedan vs coupén! |
|
|
Jag har haft både E36 coupe och sedan, coupen är klart mycket snyggare och sportigare, tror inte jag sett nån riktig sportbil med fyra dörrar!!?? Freude am fahren. Freude am fahren |
|
|
glöm inte att framskärmarna är längre också ;) sen är grillsarjen annorlunda då den ska passa skärmarna? lika så spoiler? har också hört att sedanen är styvare då mittstolpen gör en hel del. men de är så liten skillnad att det inte har någon betydelse. då har e36 karossen MYCKET större svagheter på andra ställen. tex x-brace ska göra massor. och ett fjäderbensstag fram och bak skulle göra en del de med. BMW ownz |
|
| jag tycker att en bmw e36 coupe me m paketet är bland de snyggast man kan få:P | |
|
Allt skiljer i linjerna på sedan och coupé, enligt mina ögon... Men har svårt att se någon skillnad på främre kofångaren, möjligt att den är likadan på båda? //Jesper |
|
| Främre och bakre kofångare är identiska, passar modellerna emellan. Coupén är snyggare... Sedanen brukar vara lite mer "kebab".... | |
|
När fick sedanen fällbart baksäte? ///BMW - Was sonst! |
|
|
Johan E: Fällbart baksäte var aldrig standard på E36 utan detta var tillval. Har dock för mig att det ingick i komfortpaketet på svensksålda E36 sedan, åtminstone from 1996 och framåt. Om detta även gällde coupen skall jag låta vara osagt. Hade det på min 328 (med komf paket) men saknade det på min 318 som inte heller hade paketet. |
|
|
Coupén i mina ögon är odödlig - men det gäller många coupér. Fyrdörrars bilar åldras fortare... Men man måste ge BMW cred för att de kan det där med linjer på coupéer - om man tex jämför en Audi A5 coupe med en ny BMW coupé så kändes den gammal när man såg den första gången på vägen, däremot är A5:ans inredning sjukt fin... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.