AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
4.473

Köpa bromsskivor

Sida 3 av 3
Benn: Jag citerar dig: "......om du nu ska kommentera!! så gör det med lite finess! finns andra skitforum där folk håller på och e dryga...vi kan väl slippa det här."
:))))))

Mugge: Hoppas träffen igår gav mersmak - kunde själv inte vara med pga jobbet. Det kommer fler fredagar...

/Magnus

Min pärla: Länk
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Jodå det blir kalrt fler träffar... :-)

___
Bilbloggen: Länk
al
499
alaska1
118dA-13
Var ett engelsk test där de rangordnade olika belägg för olika ändamål och avrådde att använda racingbelägg för gata! Är 99% säker på att jag har rätt i mitt uttalande - är du 100% på att du har rätt ??
alaska1
Jag är helt hundra på att jag har rätt. Däremot gnisslar racebeläggen betydligt mer än orginal och sliter mer på skivorna.
al
499
alaska1
118dA-13
Så här beskrivs Gellow stuff resp Mintex och så en kurva

Although a full race material and capable of high temperature use with very good wear life, this new formulation sets a new trend in race type brake pad compounds. The 'bite' from cold is superb which is uncommon with race materials (normally requiring warm-up) and makes this a pad which can be safely used on the highway as well as on the race track. This new formulation was used by numerous championship race and rally drivers in 2004 and is truly a milestone in brake pad material development.

Mintex F2R
Derived from the F1R compound, F2R offers the same broad threshold pedal feel and control but with less torque. Less torque does not equate to less power as F2R was formulated for those classes having high-speed, high-horsepower cars that do not derive high grip levels through aerodynamic downforce. The user can expect superior pedal feel with outstanding disc finish and exceptional pad life in operating temperatures found in the highest forms of racing. Race Proven in NASCAR applications will include NASCAR, Touring Car, Late Model, Trans Am, F-3, F-Atlantic etc...

Länk

Var du 100% säker .....

Cr
1.381
Cruser
325i -92
328i-97 touring
enda som är sämre på racebelägg ÄR att dom gnisslar bra mkt mer
Cr
1.381
Cruser
325i -92
328i-97 touring
jag tror ju inte han sätter dig orginal för 2200 men knappast attt dom e från biltema heller, han mekar bara bmw....skaa kolla med honom
Cruser:SO Lager använder OEM delar (med bortslipade BMW emblem), eller orginal om så önskas vid förfrågan.

Biltema är det ingen seriös mek som använder med häsyn tili garantianspråk mm. Eftersom Biltema inte säljer "OEM delar", så vem man absolut inte vad man får i kartongen för dagen. Den dagen BT tänker om på den punkten så är jag kund. Jag vill veta vem som har tillverkat bitarna jag kränger dit på min bil.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.