|
Sida 2 av 4
|
|
|---|---|
|
Min 330 släpper inte när den växlar upp vad jag märkt. Jag har 255 bak. |
|
|
Jag piskade grannens rollator med min flakmoppe, men har inte lyckats få den att spinna loss på tvåan....får skaffa ställbart munstycke. Mats BMW CS #5847 |
|
|
Ärligt talat! Hur många av era 325:or släpper på 2:an UTAN att misshandla koppling och drivlina? Alltså genom att bara lugnt lägga i 2:an, släppa kopplingen mjukt och sen gasa. Släpper det på ren asfalt då? Isåfall är jag imponerad, för det gjorde inte min gamla 325i -90, knappt på 1:an, och gör den det för er så antingen har ni grym effekt eller så är det dags att byta de torra hockeypuckarna till bakdäck mot fräscha gummin!! Syftar mest på inläggen i början av tråden eftersom ironin som tur är kommit fram senare.. Diesel-räsern /Rickard |
|
| mina däck är nog ganska gamla och torra | |
| E-klass 300td blev ifårnkörd igår,, har en 320 med 525anas motor! Min spinner också på 2an, men jag har ju 4.10 utxl blir lite piggare, om de nu gör någon stor skillnad vet ja inte!? | |
| 300 Turbo Diesel års -93 har samma prestanda som en BMW 316i när vi snackar 0-100km/h . =) | |
|
Frd_racing: Åker du en vit E30 med nån form av ickeoriginal framspoiler? ///BMW - Was sonst! |
|
|
min river loss så ini helvete!!!!! iaf när det är snö ;) |
|
| tarzan: släpper någon bil på torr asfalt om man lugnt lägger i 2:an? | |
|
De va iten någon 12v turbo diesel.. utan nya 177hk 300td e-klassen.tyckte de hängde på bra ändå,, till 200 iaf :) JohanE: Vågar man säga att de är jag som har den bilen,, och kör som ett pucko? Bmw 320/325 -88 |
|
|
tillochmed min 740 gl -88 släpper på tvåan om man våldar lite... går faktiskt å bööööööörna oxå... :D // Erik |
|
|
min släpper på ena hjulet...ej diffbroms :( ///325/// |
|
| min 320 släpper loss bägge hjulen när man skickar i tvåan på torr asflat och med fräscha 225or, så jag hoppas att en 325 gör det :P | |
|
CJ E: finns flertalet bilar som drar loss på 2:an utan misshandel av koppling utan genom att bara gasa! Diesel-räsern /Rickard |
|
|
Frd_racing: Kör som ett pucko vet jag inget om men om det är bilen jag tror så var jag med och slängde i 525motorn i den. Gick väldigt bra efter det må jag säga. Synd att kompisen inte behöll den för den var riktigt rolig, men han byter ju bilar hela tiden så... För att återgå till topicen så har jag inte testat om mina drar loss på torr asfalt. ///BMW - Was sonst! |
|
|
bmw 328 och liknande är ju inga problem och diverse traktorer och jordfräsar. När det gäller om den släpper på tvåan så visst men inte när R-däcken har fått upp tempen. Jag kör med en 2,7L med portad topp renoverad motor vikt/balans 4:10 utv. och 1010kg och ja den är diffbromsad Länk |
|
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Min släpper lös på ettan vid rullande i ca 10km utan att dumpa koppling, men någon 2:a med samma effekt har jag nog inte för tillfället! Skulle jag ha det, skulle jag strypa min däckleverantör, för jag vill ha fäste när jag är ute och åker. Roligare att få sugas bak mot sätet och dra ifrån vederbörande vid rödljuset,än att bli frånåkt och skämmas i gråmolnet av gummi och med missade växlingar. |
|
Min släpper inte alls... :( Gr8ride |
|
|
släpper på 3an med...kul bilar..!! |
|
|
Hur gör man egentligen för att få en bil med friska däck och under 250 hk att spinna vid vanlig växling utan att frikoppla/tokvarva, vid gaspådrag från ettan till tvåan? (för att inte tala om 2:an till 3:an) Jag undrar eftersom min 330 med 231 hk inte gör det ens med kick-down om jag inte har sportläget ipetat i steptronic:en. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.