AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
805

Hjälp med läckande kylare?

ne
171
neno83
328i -98
Hämtade tidigare idag min BMW E36 328iM -98 från ESS, har precis fått kompressor monterad, allt funkade fint hela vägen hem osv, efter en stund skulle jag ut och köra en runda och gasade på lite, sen när jag bromsade in så såg jag att de börja ryka under huven, öppnade och kände lukten av kylarvatten, såg sen en lite stråle från kylarn pissa ut kylarvätska....så nu till frågan, kan detta ha något med kompressorkonverteringen att göra eller hade jag bara en kass kylare som det bara var dags för att gå sönder??

Alla svar uppskattas.
ne
171
neno83
328i -98
Nån som vet vad en ny kylare kostar och vart man kan få tag på den som billigast?? Bor i göteborg.
ca
42
cancerman
318i -88
325 ia -91
är det riktigt illa kan ju topplockspackningen gått av det plötsliga trycket o det läcker ut komp i kylsystemet men det är ju skräcken går den som den ska för övrigt o är konvertering riktigt gjord. eller har dom som har gjort konverteringen kanske har tippat i för mycket kylvatten i kombination med lite sliten kylare prova byt kylare så märks ju alltihop
ne
171
neno83
328i -98
Jo ska byta kylare, vet inte om de va den som va skit innan bara, men de jag kom och tänka på nu är att kylarfläckten har juh förflyttat längre fram med en spacer för att inte ta i en annan slang, så nu sitter den närmare kylarn, tänkte att den kanske tog i kylaren och förstörde den, för jag hörde att fläckten tog i nått lite nån gång, hoppas bara på att det är de och inte nått allvarligare iaf.
E30_320i
hos mig 500 Kr...

ne
171
neno83
328i -98
Har nu köpt ny kylare osv, såg att det inte var nått allvarligt, var ett blad från fläckten som gick av och förstörde den, fixas imorgon. :D
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.