|
|
|
|---|---|
|
Är det mycket jobb att lyfta ur en M60 motor ur E34? Har ett skitjobbigt läckage på vänster sida av motorn som jag bara inte fattar var det kommer ifrån. Vore perfekt tillfälle att pilla på lite detaljer som är kluriga att komma åt. Någon som gjort detta? DANNE Min bil: Länk | |
|
Sjovt du siger det, min 530 har nøjagtig samme problem, lækage på venstre side. Haft den forbi værksted og de vil skifte ventildæksel pakningen for at se om det ikke stopper det. Ellers er det nok topstykket der sprøjter olie, bare underligt at den ikke bruger kølevand. Hvordan sidder oliefiltret fast på motoren? Den sidder jo med nogle rør, kan en pakning der hvor røret går ind i motoren være defekt? |
|
|
Någon som gjort detta? MVH, Danjel (fd. Dandelue) Min bil: Länk |
|
rsarits |
Är du säker på att det är motorolja? Jag har haft oljig vänstersida på bilen, men det visade sig vara anslutningen till automatlådsoljekylaren som läckte, anslutningen sitter under kylaren på vänster sida, det är två O-ringar som behöver bytas. |
|
Har precis bytt hela automatlådsoljekylaren. Nya rör och nya packningar... MVH, Danjel (fd. Dandelue) Min bil: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.