AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
685

kylvatten

Jo
131
Johan325
325 e36 coupé - 92
Igår varnade datorn för lågt kylvatten och det har ju hänt förut eftersom det verkar var lite glapp i givaren, men jag tänkte att jag skulle titta efter ändå. Till min fasa såga jag att det var lite ont om vatten i tanken. Nä bilen var kall så kunde jag precis skymta givaren i botten och när bilen sedan blivit lite varm så hade nivån stigit en bit. Jag kan inte se att det droppar något vatten och jag har inga vita avgaser eller så. Kan någon kunnig komma med nån ide om vad det kan vara.
Ma
280
Magnus Karlsson
525dA Touring -11 M-sport
Tjena!

Jag skrev ett liknande intlägg igår. Men jag tror jag att jag har hittat felet på min. Kolla kylaren ordentligt, leta efter lite mörkare fläckar bland cellerna. Förmodligen dunstar den vätska som läcker ut. Jag ska byta min kylare nu i dagarna!
Visa användare
181
Ronnie79
320 -77
E30 600hk -84
318 -85
Provtryck kylsystemet så ser du efter ett tag var det läcker. Om du inte har tillgång till det så åk in till en verkstad och be dom göra det. Om det inte läcker något och du är säker på att den tar vatten så har du förmodligen en kass topplockspackning...
Du kan också be verkstaden göra ett blocktest (Kontrolera om det finns avgaser i kylsystemet) så får du reda på om din topp-packning är kass.
Jo
131
Johan325
325 e36 coupé - 92
Ok jag kanske ska göra det. Jag pratade med en kompis som är bilmeck och han sa att det vintertid kan försvinna lite kylarvatten utan att det är något farligt. Kan det stämma?
Om det är så små läckage så borde det väl gå att fixa med kylarcement eller vad det nu kallas.

mvh
Berg

Rädda djurens mat - Bli Antivegan!
Jo
131
Johan325
325 e36 coupé - 92
Jag vet inte riktigt vad som menas med små läckage men nu har jag fyllt på en knapp halvliter sedan insp2 som gjordes förra våren. Är det mycket eller lite?
Det anser jag som lite.

mvh
Berg

Rädda djurens mat - Bli Antivegan!
Jo
131
Johan325
325 e36 coupé - 92
Hur mycket vatten är det i systemet. Nu när har jag fyllt på så mycket det ska vara så jag får väl se om deet försvinner något mer.
th
130
thias
323 -96 M-optik
Hade också problem med kylarvattnet jag fyllde väll på en liter hade bilen hos verkstad två gånger för provtryckning utan resultat sen en dag började det lukta glykol i bilen, bara att byta element det kan vara rätt svårt att hitta läckor om det finns i elementet eftersom e36 har så tjocka mattor att det inte alltid märks om det läcker.
Jo
131
Johan325
325 e36 coupé - 92
hm.jag är inte så hemma på detta. Vad är element för något?
Gu
80
Gum
320 Touring -05
värme element är det lilla element som du har i kupen som fläkte blåser igenom så att du får värme i kupen
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.