|
|
|
|---|---|
| Jag har en Z3 2.8 -97 som är i behov av nya däck, och dackonline verkar ha bra priser. Någon som har tips om bra val? Varningar? Vågar man lägga på något av lågprisdäcken? | |
|
Jag köpte precis Hankook Ventus K104 18" på dackonline för sommarens strapatser.... Leverans efter 4 dagar. KANON! /Bo-Erik Länk |
|
|
Jag tänkte beställa Hankook Ventus K104 17" till min bil nu på måndag. Har handlat av dom innan med bra resultat. Länk Bra pris på dessa däck =) Bilen =)Länk |
|
|
Då var däcken beställda! Hankook Ventus Sport K104. 235/45-17 Bak 225/45-17 Fram Har 8" fälgar runt om så det kändes som 235:or räckte där bak. =) |
|
|
Då var däcken beställda! Hankook Ventus Sport K104. 235/45-17 Bak 225/45-17 Fram Har 8" fälgar runt om så det kändes som 235:or räckte där bak. =) Bilen =)Länk |
|
|
235/45-17 fick min antispin att fungera väldigt lustigt om du inte får dit 245/40 så skulle jag satsa på 225 runtom eller varför inte 215 fram (mindre spårig) |
|
|
Vet inte hur det är med BMW men Volvo klarar inte 235/45 bak och 225/45 fram för då får antispinnen spel. Vill du ha bredare bak så bör du gå ner i profil så att rullomkretsen är mer lika mellan hjulparen. ___ //Ulf |
|
|
Du kommer dessutom få en felvisning på din hastighetsmätare, vilket inte alltid e så kul. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Det är alltså så att om det skiljer för mycket på däck dim så ballar antisladd ur...hmm Vill som sagt gärna ha större hjul därbak. 245/40-17 på 8" fälg? Åsikter om det? Jag har fått många åsikter om det och vissa säger att det går bra och andra är rädda att det blir ballong effekt! Vad tror ni? Tacksam för snabbt svar! Bilen =)Länk |
|
|
Har oxå beställt 4 st 235/40/18 Hankook K104 till min kärra. dock ej från dackonline.se utan från Jörgens däck i Lund. Även han har bra priser... inkl montering o allt. // M.v.h. Daniel |
|
|
245/40-17 passar ju bättre bak rent storleksmässigt. Skiljer mindre än 1% gentemot 225/45-17. Om det ser bra ut beror nog mycket på fabrikatet för de olika tillverkarnas tolkning av 245-bredd skiljer en hel del. Vet inte hur Hankook ligger till. På min fd V70 så hade jag 7x17 och 225/45-17 dvs ungefär samma förhållande mellan fälg/däck som 8x17 och 245/40-17 och det såg bra ut med Continental och Michelin medan med Good Year så blev det lite "ballongeffekt"... ___ //Ulf |
|
|
Jag var precis borta på Däckonline och ändrade min beställning. Inte värt att köra runt med däck dimmensioner som kan ge problem. Jag satsade istället på: 245/40-17 Bak 225/45-17 Fram Blir det nu helt fel med utseendet på bakdäcken så får jag helt enkelt försöka kränga dem på Blocket el nåt. Vi diskuterade lite och tror inte det kommer att se "ballong" ut med så låg profil på 8" fälgarna. /Kristoffer Bilen =)Länk |
|
|
Ingen fara alls, jag har haft 245/40 på flera olika 8" fälgar och av olika fabrikat. Det ser bra ut. Mvh Henrik |
|
|
soda: Skönt att höra =)! Nu längtar man tills man får däcken *Nice* Mvh Kristoffer Bilen =)Länk |
|
|
Var och monterade däcken igår och är riktigt nöjd. Ingen tendens alls till ballong effekt där bak =) /Kristoffer Bilen =) Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.