AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
979

M3 e46 bromsar

di
140
diou
Bmw M6 Cab 2007, Svart/svart.
körde från sthlm idag och märkte att vid inbromsningar i ca:120-160 så lätt det om bromsarna börjar dom ta slut eller är det nåt fel de ska väl lysa en lampa när bromsarna är slut ?? sen vibrerar det lite i ratten körde min polares stor skillnad va kan detta vara och i så fal va kommer det kosta att åtgärda ???
Lustigt,,för jag har exakt samma problem med min M3 2003,,bytte bromsbelägg när lampan började lysa,,men det blev inte riktigt bra ändå,,så nu har jag beställt nya skivor fram,,inte helt billigt,men men,,vad kan man göra..
Så det jag kan rekomendera är att kika i fall du har sprickor i dina skivor,,och även hur det står till med beläggen..
mvh.Rascal
Om beläggen är slut ska det lysa en lampa om man inte vid förra bromsbeläggsbytet struntade i att montera kabel och sensor för dåliga belägg. Då du har en 03 och med största sannolikhet gjort det på bmw så bör inte denna kabel blivit missad.
Behöver du byta skivor så rekomenderar jag andra eftermarknadsskivor än orginal. Hålborrade skivorna har en tendens att spricka.
Sensorn kan väl användas igen efter ett byte? Eller måste den vara ny?
Visa användare
265
riskok
M3 E46 SMG
Bling-Bling Edition
Säger bara en sak

Ring PEAN Sweden

Nu så fixar han biffen.

MVH Patrik

"Sensorn kan väl användas igen efter ett byte? Eller måste den vara ny? "

Har lampan tänts.så får du byta sensor.
Precis som elkrn måste sensorn bytas om lampan har lyst. Men byter man belägg innan lampan lyst kan den återanvändas om man får lös den hel från belägget

Håller med riskok ang bromsar;-) Jag har monterat dessa skivor och porsce 4-kolvsok på m3 Länk
Tror priset är ungefär som orginalskivor men dom ska enligt uppgift vara betydligt bättre. Dessutom kan man byta bara slitytan framöver. Nästa vecka kommer jag få testa dom på mantorp och kan komma med ett eget utlåtande hur dom fungerar under lite hårdare åkning
vad skulle icke original skivor kosta och vart köper man dom?
jag ger 3600kr+ moms för mina skivor fram,,nu har jag redan beställt så jag får väl ta dom men kul att veta till nästa gång..
mvh.Rascal
di
140
diou
var best du skivorna rascal.
diou...
jag beställde skivorna via bilverkstaden Rep-Tek som ligger i samma byggnad som bilfirman där jag jobbar..Nu kanske jag fick ett bra pris i och med att jag springer där ofta,,vet inte vad dom kostar hos BMW?
Rascal.
Har gjort som ryk 330xi, bytt till PFC från PEAN. Men jag har kvar originaloken.

Första test blir på Mantorp.

Leif
di
140
diou
Var får man tag på pean bromsar ???
hampe m3
Länk
Visa användare
265
riskok
M3 E46 SMG
Bling-Bling Edition
diou: Är du sugen så kan jag hjälpa dig att byta dom.

MVH Patrik

di
140
diou
schysst riskok kanske ringer dig då om ja ska göra det är utomlands nu kommer hem efter den 20: piss att man missar elmia sen så kanske ja ska bytta M3:an får väl se va ja gör va går ett pean kitt på ungefär.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.