|
|
|
|---|---|
| Vad är det för fel när det kommer vibrationer från kopplingen som fortplantar sig ut i kopplingspedalen? Kopplingspedalen börjar vibrera så passa mycket efter 3000 varv så det uppkommer ljud ifrån den. Även vid snällare start känns det att det tuggar lite. Annars greppar den bra och tar långt ner. Ska byta till en komplett sachs koppling på onsdag, men undrar om någon har varit med om något liknande? | |
|
Förmodligen rätt " hårt" körd koppling. [Bilen] Länk |
|
| Jag misstänker själv att den är misshandlad, då jag tror den är bytt för inte så länge sedan, då lådan är ren och fin. | |
|
Hej Hade själv ett liknande problem på min 316i-96:a Urtrampningsarmen som kopplingscylindern trycker på är lagrad i en plastbussning och den var kass. Så då man tryckte lite på kopplingspedalen så försvann glappet och ljudet. Bussningen kostar en femma, men växellådan måste demonteras för att byta den. Det är konstigt att denna bussning ej byts vid kopplingsbyte |
|
|
exakt samma sak hände för mig på min 316i-96:a men på min började urtrampnings lagret bli dåligt, och solfjädern på tryckplattan var snesliten! passade även på att byta lameller.! så har jag en fråga, hur kan fjädern bli sne utav lagret som trycker jämt över hela fjädern? materialfel? /adam |
|
|
Nu är problemet löst, det var förra ägaren som bara hade bytt lamell (såg ut som ny), så tryckplattan och uttrampningslagret var dåliga. Har nu satt på en komplett kopplingssats från sachs. Pedalen blev merlättrampad och gången blev finare. Passade även på att byta till ett shortshift länkage så nu har jag jättefina och tajta lägen i lådan =) .. Ska ner på gotland ring den 28:e så jag är glad att allt blev bra.. |
|
|
danragn: Vart köpte du shortshiften? dyrt? Var det svårt att byta till det och hur blev resultatet? -- DTM system och rak 6a ;) |
|
| Hej, du kan få köpa av mig för 995 kr ... Inte svårt att byta och resultatet var kanon, blev en helt ny bil =) .. Rekomenderas varmt. Om du har vägarna förbi sala så får du gärna provköra min bil.. | |
|
Oh det var generöst =) Har funderat på att skaffa det men har inte hört av nån som haft det hur det blev osv. Ska fundera på saken och hör eventuellt av mig på mailen. -- DTM system och rak 6a ;) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.