AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
3.921

Inspektion 1 & 2 ?

Ku
19
Kuazimudo
M3"96 Coupe'3,2L
Är nybliven ägare till en M3;a 96' Vad är det för skillnad mellan inspektion 1 & 2 Vad gör verkstaden på dom olika inspektionerna, Vad kostar en stor servic med alla olje bytena och ventilsjusteringar på en 3,2 Motor. Tacksam för svar. mvh-Pelle

Kör klokt Bränn Gummi
Grattis till köpet, servicepunkterna kan du kolla på denna sida under gör-det-själv och sedan mekartips och servicepunkter.
Räkna på mellan 8-10000kr för en stor service på Bmw.

Min M3
Länk

BMW CS Nord #6028
Ku
19
Kuazimudo
M3"96 Coupe'3,2L
Tack, för svaret. Har vatt på Bmw på 2 olika ställen, det ena stället ville ha 14.500;- och det andra 15.400;- Skall tilläga att uttöver ins.2 så ville jag att dom bytar Kylvätska,bromsvätska 0ch 2st. remmar.

kör klokt Bränn Gummi
Pe
627
Pelle
Z3M roadster
328 Coupe
Löjligt pris tycker jag. Själv köpte jag alla filter och oljor och bytte själv på ca 1,5 timme (jag är inte händig)=ca3300kr. Sedan lämnade in till en mindre firma för byte av bromsvätska+renovering av bromsok och kylarvätskebyte=1300kr. Bad BMW att skriva ut ett serviceprotokoll där jag testade/kontrollerade bilen efter detta med hjälp av min kompis som är mekaniker (inga svåra saker dock). Alltså max 5000kr om du gör det mesta själv. Över 10000kr i arbetskostad hos BMW är löjligt dyrt med tanke på det som ska göras.

Ventiljustering är det jag har kvar att göra, har inte hittat nån som kan göra detta dock, då BMW skövde inte verkar klara det. Tips var man kan göra i mitt område?

Anledningen till att jag numera gör service "själv" är att dom gånger jag lämnat in bilen hos bmw så har dom missat att göra massor av saker.
Visa användare
798
ViccoA
Z3M-coupé -99
BMW E36 325 race/cup
Jag betalade 4800 för insp II på en bra firma. (Fd. BMW mek).

BMW Kristianstad ville ha strax över 10.000 för insp II på min bil.

/// Viktor
Kärran Länk
Mer mos till folket!
Visa användare
639
Fantastiska Z4:an
Bmw z4 3.0i ESS (TS2+) -04
M-bilar i Eskilstuna har jag för mig är en av de billigaste... Rätta mig om jag har fel

M3
1.594
M3_LOVER
M3 3.2 Cab -97
Jarls i Helsingborgs ska vara väldigt billiga har ja hört..

Bilen:Länk

/Henrik

Visa användare
1.981
Thorssa
Volvo V60 D4 AWD R-design -13
Är det mycket dyrare med insp.2 på en M-bil än på en vanlig sexcylindrig? Kylvätska och bromsvätska måste väl ingå i insp. 2? Det byttes på min iaf när jag hade min inne för två månader sen. Jag betalde 5600:- inkl byte av bromsbelägg fram. Arbete, oljor osv inräknat.

Bilen: Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.