|
|
|
|---|---|
|
Hej. Tog ut min 318i idag. Och nu har bilen en tomgång på 4000 varv. Motorn är en M40, och det enda som har hänt i vinter är att en kpmis lånade tändkabel med sladden för tändimpulsen. Jag har nu fått en annan av honom och satt dit. Men det hjälper inte oavsett om kabeln är ansluten eller ej. Men den påverkar väl inte tomgången? Inget annat är gjort vid motorn i vinter. Provade att koppla ur tomgångsmotorn, men det blev ingen skillnad, Likaså provade jag att koppla ur LMM, ingen skillnad. Är ingen hejare på bilar så förklara gärna ingående;-) | |
| Kolla så att inte gasvajern har hoppat ur sitt läge har hänt på min 318 två gånger när jag har varit under huven och mekat. | |
| Det går att gasa som vanligt med bilen. Har låtit den såt en stund utan batterikabeln på, men felet är kvar. SKall låta den stå över natten utan batterikabeln och se om det hjälper. | |
|
Det går att gasa ändå, med skillnaden är att tomgången ligger på 4000 varv kolla under huven där gasvajern sitter om den är i sitt läge. |
|
| Du har hade rätt, den hade hoppat ur läge. Stort tack o ahde du varit här hade du fått en köss! Eller, nä... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.