|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Bilen var hos "Laakkonen" vilket är den största BMW försäljaren i Finland. De har absolut inte kört sönder min bil, det vet jag. Har ingen erfarenhet av dåliga kopplingar, men kan inte tro att på en sekund från 100% till 1%...? |
|
| Hur mycket kostar ny koppling? | |
Hawar |
Jag har hört priser på ca 9000:- för material och byte // Hawar |
| Värst vad billigt:( | |
|
Problemet löst, det var BMW som slarvat när de hade loss ena drivaxeln, så dom hade inte lagt fast den tillbaka ordentligt, så den lossnade! Tur att den lossnade när jag körde 10km/h. Enligt uppgift ska det vara fixat nu utan kostnad. PUH!:) |
|
|
Skönt att det löste sig bayerische. Hoppas de skämdes när du hämtade bilen... |
|
Buspelle |
Otroligt slarvigt. Kunde ju ha varit något annat mycket värre; styrled e d, som inte satts fast ordentligt. Man kan också föreställa sig risken för alla diskussiner om något hade gått sönder. Laakkonen bör verkligen skämmas. |
| De bad om ursäkt på telefon, ska hämta bilen om en timme ungefär. Hoppas de skäms! | |
|
Kul att det löste sig, vet du varför de hade lossat drivaxeln ? Mvh Sibbe Länk Länk |
|
| De bytte nåt som blir typ bollstag på svenska?! "Pallonivel" på finska. | |
| Var ingen risk att det var en slutkörd koppling efter någon eventuell misshandel. En riktigt bränd koppling luktar illa i månader. | |
| Hade rätt i att dom hade sönder bilen iaf, även om dom skruvade sönder den istället för att köra sönder den... ännu mer pinsamt. | |
| Pallonivel = Kulled (Integrallänksbussning i det här fallet) | |
|
smokey: OK, tack! Jag är kass på "fackmanns" finska:) Japp, kopplingen lär ju vara i perfekt skick enligt dom. Bilen har nu fungerat sedan måndag:) Inte kört mycket bara ett par mil. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.