AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.349

Vart sitter chipet????

airman
Har letat runt lite på min e30 325 cab men aldrig lyckats finna chippet. Vart sitter det?

Vilken var bromsen nu igen???
Ti
30
Tigger
BMW 325iM -89
på ovansidan i handskfacket bakom en plastkåpa sitter boxen. sen är det bara att ta isär boxen....

så va det på min
mc
460
mc_fox
328i Limo -96
318i Touring -01
Databoxen sitter under ratten, ta oss kåpan under ratten så sitter den uppe till vänster
mc_fox, sitter de olika i cab mot alla andra?

Data boxen sitter som Tigger sade i handskfacket på e30 , iaf. på alla jag sett vilket inte inkluderar en cab.
mc
460
mc_fox
328i Limo -96
318i Touring -01
Skumt!. I min e30 325 -88, satt databoxen under ratten till vänster. Om det inte var någon annan rolig box?
airman
Det sitter ju en box på båda ställena.
Nu undrar man ju vilken av dom det är.
Samt hur kommer man in till chippet själv?

Vilken var bromsen nu igen???
//
755
/// M3 Frazze
M3 E30 -87
325 cabrio -94
Den box som sitter på vänster sida, under ratten är till ABS-systemet. ECU-boxen sitter på höger sida, ovanför handskfacket.

/// Better Make Way \\\
av
167
ave
520dAT -12
Då passar jag på och frågar var jag hittar mitt chip till min 328 (E36)? Kan det vara i boxen under säkringarna?
På min E36 sitter boxen i torpeden på höger sida, finns en lucka där batteriet sitter på 4:orna........

Mvh
Patrik 325i -92
m3_kosova
Vart sitter den på en BMW M3 E36 Coupe -95 ??
Hur kan jag få reda på "ecu" numret?

MVH

Mitrovica Po Qka Mendove
m3_kosova
Jag var för 1 timme sedan i bilen och skulle hitta ECU-boxen men vart ligger den på en Bmw M3 E36?
Jag tror att man ska ta bort hanskfacket men jag var rädd att airbagen skulle utlösas så jag slutade med det?
Kan airbagen utlösas?

Mvh

Mitrovica Po Qka Mendove
Ax
722
Axel_E30
325 IM 89 (fin)
325 tic 84 (kul)
325td 91 (bruksbil)
320 86 (junk)
såg på min box för någon vecka sen när jag höll på att dra litte kablar till ladtrycksmätaren. det stor på boxen att progranet var framtaget av jönsons iq power :) då blev jag glad :) samt att det måste sitta en trimkam i den nu. för den är nästan död frm till litte över 3000 varv :) någon som vet något om jönsons iq power?

Problemet med problemet är inte problemet det är lösningen på problemet som är problemet hum?
//
755
/// M3 Frazze
M3 E30 -87
325 cabrio -94
M3-kosonova : på E36-orna sitter INTE ecu-boxen ovanför handskfacket.

Den placeringen gäller E30, E28 mfl.

Nä, på E36 sitter ecu-boxen inuti ett fack som man kommer åt ifrån motorrummet. Detta sitter uppe vid torpedplåten på höger sida (alltså höger sett från förarplatsen) när du står framför bilen med huven öppen så blir det ju vänster sida. Precis innanför gångjärnet till huven är där först ett gummiskydd, och under den en plastlucka som sitter med 4 (?) skruvar.

Så ser det iallafall ut på min 325 E36 men jag har för mig att på M3`orna så är det lite krångligare, för att där sitter ju behållaren (expansionskärlet) till kylvätskan.

Så jag vet inte hur det ser ut där sen på en M3`a. Om du kan lossa denna behållare och vika den åt sidan, annars för du ta bort behållaren.

/// Bavarian Motor Works \\\
m3_kosova
M3 Frissan : Hittade boxen till slut men var tvungen att ta bort
expansionskärlet till kylväsktan.
Det var trångt men men man har ju varit på trångare hål så*ler*
Tack för hjälpen alla.
Har förresten chip till salu kolla in på blocket Bmw M3 Chip eller maila för mer info beso_zeshkan@hotmail.com

Mvh

Mitrovica Po Qka Mendove
//
755
/// M3 Frazze
M3 E30 -87
325 cabrio -94
Det var väl bra att du hittade hålet, dådå!! :-))

/// Bavarian Motor Works \\\
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.