AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.455

Hur många 325 ix coupe finns det i sverige..?

Visa användare
43
Firestoffe
BMW 325 ix Coupé -87
Tjena..!

Hur många 325 ix coupe e30 finns det i vår avlånga land..??
Skulle var kul och veta, svensksålda som importerade..??

Mvh stoffe

Kör inte fortare än vad du klarar av...!
En fråga, går det med allvar säga att E30 2-D är en Coupe?

Fråga Tozzy på forumet om antalet 325iX, han har utdrag från bilregistret daterat okt-01, han har hjälpt mig med 540i E34=)

Mvh Stephan
St
139
Steelneck
525tdsa -93
524td -89
Varför skulle inte e30 325 ix 2-d vara en coupe?..
E30 2-D kallades inte Coupe när den var ny, varför skulle den helt plötsligt vara en Coupe i dag? Jo därför att E36 Coupe ersatte E30 2-D och då gjorde BMW det enkelt för sig, men med den logiken är även en Golf 3-D en Coupe, och det köper åtminstone inte jag, det måste vara större skillnad mellan en 2-D och 4-D än bara antalet dörrar, som E36 där inga? karossdelar överensstämmer mellan Coupe och Sedan.

Mvh Stephan
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Håller med Stephan....har aldrig sett 2-D E30 som en coupé. Glöm inte att även S--b 99 och V---o 142 och 242 fanns som 2-D och vem skulle komma på att kalla dessa för coupéer? Däremot så kan man väl kalla 262 för en coupé.

___
//Ulf
da
1.042
danragn
BMW Z4 M Roadster
BMW 520 M Sport
Var det detta han ville veta? Jag säger också coupe om om 2 dörrars E30.. Jag har också hört att många säger sport coupe om dom äldre 240 som fanns...

Jag har haft en 325iX -87 som var svensksåld. Jag har monterat turbo i den och den rullar i kalmar nu.
danragn; Mitt första svar innefattade både lösning på antalet 325iX i Sverige, samt en fråga om benämningen av kaross, jag ser inte ett problem med att svara så.

Mvh Stephan
SpineKracker
Får jag fråga er exakt vad som definierar en coupé isf?

Jag valde inte E30, E30 valde mig.
Da
45
Daniel Jönsson
M3 -87
325ix Touring -89
Ganska intressant diskussion det här med huruvida E30 2D är en coupé eller inte. Är det någon som har en vetenskaplig definition av vad som skiljer en coupé från en tvådörrars sedan?
Vad som gör det mer intressant är att många nog skulle kalla M3 E30 för en coupé. Vad är det i sådana fall som gör den till "mer" coupé än vanliga E30 2D?

//Daniel
På Engelska; Länk

På Svenska; Länk

M3 E30 skiljer ju sig jämfört med övriga E30 2-D med annan lutning av C-stolpen, dock kan jag inte påminna mig att M3: an benämndes som Coupe när den var ny, jag får leta fram tester/provkörningarna av modellen, gäller även vanliga E30.

Ford Taunus och Granada fanns både som Coupe och 2-D, detsamma gäller Opel Rekord C/Commodore A... Länk lite bilder på olika karossformer av sistnämnda bil.

Mvh Stephan
Visa användare
43
Firestoffe
BMW 325 ix Coupé -87
EEE roligt detta ju..hehe var ju inte det jag frågade om men men coupé låter mycket bättre än att säga,, tjena jag kör en BMW 325ix 2-D... hehe snubben eller bruden skulle ju skratt dig i ansiktet med stor öpen mun...hahahaa..=)
och fråga vad det e för bil..?? hehe

jaja frågar igen vet nån hur många IX coupe/2-D....hehe det finns i Sverige..?

//Stoffe

Kör inte fortare än vad du klarar av...!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.