|
|
|
|---|---|
|
Har fått allt att funka med farthållaren har bara ett bekymmer och det är hur man ska sätta fast kontakten nere vid pedalerna. Har manuell låda så misstänker att kontakten ska sitta på kopplings pedalen för den slår av via bromsen nu. Har fäste och allt men verkar gå bet hur man ska sätta fast fästet. Nån som har bild eller kan förklara hur man får fast skiten ??? Mvh Micke Alla föds till DJURGÅRDARE bara brist på uppfostran att inte alla dör som det. | |
|
En liten anekdot, inte för att det hjälper dig men ändå. Min före detta E34 hade en eftermonterad farthållare i sig den slog ifrån antingen om man bromsade eller om man kopplade och så långt allt väl. Problemet var bara att bromsljuset lyste vare sig man bromsade eller kopplade och det blev psykiskt jobbigt att veta att de bakom trodde att man bromsade, i ett kör, fast man bara växlade upp eller ner. Besiktade faktiskt med det utan anmärkning innan jag fick det tillrättat. /Udo Dirkelsniff Länk |
|
|
Länk Länk Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Tack för hjälpen fick till det efter mycke svordomar Mvh Micke Alla föds till DJURGÅRDARE bara brist på uppfostran att inte alla dör som det. |
|
|
hallå jag håller på att montera farthållare poå min manuella 520 men får det inte att fungera.. jag har tagit grejerna från en automatbil och på den fungerade farthållaren, har något med växelådsalternativet att göra kanske? det är någon kontakt man måste ha om man har manuell som jag fattat det? vilket givetvis inte jag har då jag har plockat från en automatbil.. är det bara för mig att skaffa kontakten till "koplingen/bromsen??" då eller? tacksam för svar, skulle vilja få grejerna att fungera.. ps: kontakten på manuella bilen har bara 2 sladdar till bromskontakten, på automatbilen sitter det 4a eller 5 sladdar in till den kontaketen "om det var till någon hjälp" Bmw följer inte utveklingen.. Bmw leder den! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.