AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.524

Hastighetsmätare bmw 325 E36 coupe

na
48
nallas
bmw 325 coupe -92
Min hastighetsmätare slutar funka efter jag kört ett tag och kommit upp i hastighet, men inte om jag inte har så hög hastighet verkar det som (inte haft chans att köra så mycket eftersom bilen har körförbud just nu)

Någon som vet vad som kan vara fel? Får jag strikt körförbud från besiktningen om dom upptäcker detta?

Tack på förhand.
Tror inte det finns någon lag på att ha en hastighetsmätare äns. Hade en kompis som körde motorcykel utan hastighetsmätare när han blir stoppad av polisen. Då framkom det att det inte fanns någon lag på att det skall finnas hastighetsmätare, dock så är detta för kanske 10år sedan det hände.

Hör av dig till mig på jimmynilsson81@hotmail.com så kanske jag kan hjälpa dig.

MVH
St
630
Ste
325 Coupe
320 - 85
2002 -72
Gör rent kontakten på klumpen bak där givaren sitter o ser om det hjälper. hade samma symtom på min gamla 320 e36 en gång
uf
314
uffe12a
Bmw 325im-04
som Ste säger rengör och använd lite 5-56 så skall du se att det är blir bra annars får du börja leta efter kabel brott.
ca
42
cancerman
318i -88
325 ia -91
kabelbrott låter konstigt eftersom den går på lägre hastigheter jag skulle satsa på givaren!!
uf
314
uffe12a
Bmw 325im-04
hade tyvärr samma på min e30 gick ett långt tag med rengöring och 5-56 men till slut tvär dog den då var det kabel brott.men jag skulle nog först kolla givaren.det låter rimmligare i ditt fall.
Visa användare
99
andersjobb
M3 -94b 300hk+
Om vi säger att hastighetsmätaren och även varvräknaren är hindrad att röra sig pga att mätartavlorna har rullat upp sig kan detorsaka kabelbrott eller dyl skador?? TACKSAM OM NÅN SVARAR!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.