|
|
|
|---|---|
|
Monterade idag kromade ringar i mitt mätarhus och fick samtidigt för mig att färga mina vita nålar röda som det är på M-bilarna.. Men hur får man loss nålarna från deras axlar? Sitter de med nån styrning så man får dem i rätt läge igen eller hur funkar det? Diesel-räsern /Rickard | |
|
Man bänder loss dem med exempelvis en liten gaffel...några av mina satt som bara den så först trodde jag inte jag skulle få loss dem utan att bryta sönder dem, men det gick till slut (försiktigt men bestämt). Hade loss dem i samband med att jag bytte mätartavlan. Sitter ingen styrning så man får försöka kolla hur de stod innan man hade loss dem, alternativt innan man tar loss dem snurra på dem så man hittar ändlägena vid min/max utslag, minnas dem och sedan när man sätter tillbaks dem göra det lite försiktigt så att de fortfarande kan röra sig runt axeln. Sedan kan man snurra dem så att ändlägena verkar stämma innan man trycker dit dem ordentligt. Mina blev inte 100% så de skulle behöva en justering till. Hade tänkt göra det i samband med färgning av mina nålar. Om du bara ska färga nålarna så behöver du väl inte ha lös dem förresten? / Micke |
|
|
Tjena Micke! längesen man hörde av dig.. Okej, så det är bara att dra bestämt då.. Varför jag vill ha loss dem är för att kunna antingen spraya eller doppa dem i sån röd toningsfärg som man har till bakljus.. tror det kan funka. Samtdigt kom jag på att de lyser ju redan orange så jag vet inte om det blir snyggt med röda nålar egentligen.. Diesel-räsern /Rickard |
|
|
Ja det var ett tag sedan! Ok, jag misstänkte det var något sådant du skulle göra eftersom du ville ha bort dem. Jag tvekade lite till att måla dem med, fick med en lite burk med fluorescerande röd-orange färg men jag tänkte att jag väntar med det. Har nu kört med oranga nålar på orange bakgrund, vilket blev fallet med min nya mätartavla och det är ju lite svårt att se. Hade tänkt tejpa nålarna med sån där tunn aluminiumtejp så att de blir silverfärgade istället för att måla...finns ju folk på ebay som säljer färdigskurna kit i alla möjliga utföranden. Då blir de ju i alla fall svarta mot min ljusare upplysta mätartavla. / Micke |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.