AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.698

Elektrisk Backspegel 330 -01, spegeln viker sig för mkt

sk
31
skogsi
E46 330i Touring -01
Nu har ett annorlunda fel uppkommit på min 330 -01. Det är min vänstra el bakcspegel som vid användning av knappen för infällning av speglar så går västra spegeln in som den skall men vid automatisk vinkling tillbaka till normal läge av spegel så fortsätter backspegeln förbi nolläga och mot huven till?

Någon förstår vad jag menar och som vet vad som kan vara fel? Finns det någon brytpinne som kan gått av? Vad göra?

//Niklas
Fr
83
Fredrik H.
Boxster S - 03
Har samma på min, på passagerarsidan så fortsätter spegeln hela vägen ut "mot huven".. så varje gång jag råkar fälla in speglarna så får jag luta mig ut genom rutan och hålla emot när spegeln står rätt.. om man håller emot så slutar motorn dra..

När jag hade bilen inne på inspII så bad jag Bmw kolla upp detta också, och deras förslag var att köpa en ny spegel.. :/

Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Har samma problem med min E46. Mina beter sig som elefant-öron när jag trycker på knappen för infällning av sidospeglar.

------
Länk
Pl
1.902
Player
BMW 420d M-sport
Ta bort båda. Öppna dom och se efter vad som är trasigt.
sk
31
skogsi
E46 330i Touring -01
Synd om inte någon har löst detta problem eller känner till vad som krävs för att lösa det. Jag skall någon av kommande vårdagar titta på detta och återkommer ifalll jag lyckas finna en lösning på problemet.
33
757
330-mike
330Ci -01
Kompressor
Har vi en sådan funktion också? Där ser man vad man har att lära om en ny bilmodell : )

Var sitter knappen för automatisk backspegelinfällning någonstans i bilen?
Fr
83
Fredrik H.
Boxster S - 03
330-mike, om du har elektrisktinfällbara backspeglar så sitter knappen bredvid "joysticken" du ställer in speglarna med..
33
757
330-mike
330Ci -01
Kompressor
Är det alltså extrautrustning?
wo
14
won
330d -06
Samma problem, höger backspegel går alldeles för långt!
Uppstod efter att en kompis testat att fälla ut manuellt när jag hade parkerat.
Ingen som har en lösning?
Ma
315
Markus Thorssell
BMW 335 i coupe -07
Har samma problem men mina, ibland funkar det ibland inte....jävligt skumt och dåligt!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.