AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.696

Vart kan jag köpa trösklar till e34?

Visa användare
51
-=Berra=-
325i -95
525i -90
318is -88
Har tittat på MotorNord & Mekonomen och dom verkar inte ha några, någon som vet??

Sen har jag problem med C-låset på bilen, när jag vrider om nyckeln för att låsa så låser han men direkt efter låser han upp, vad beror detta på?
loftahammar
Jag har ibland samma symptom på min också (E34 530-93) då jag använder fjärrnyckeln, man får låsa 2gånger innan det funkar, men jag vet inte vad det är för fel har bytt batteri, hmm störande...

-=Mmm Bmw=-

Länk
A.
111
A.Blom
540iA Touring-98
523i Touring-2008
När den låser upp igen efter man har låst så är det förmodligen nån dörr eller lucka som inte följer med centrallåset(kolla bakluckan eller prova att låsa den manuellt innan du låser dörrarna) Det kan även vara en av dörrarna/lucka som ger signal att den inte är stängd, dvs defekt kontakt som känner av om den är öppen eller stängd.

M.v.h Anders
loftahammar
Ok, ja min baklucka är lite konstig, den hänger inte med centrallåset så den får man låsa manuellt men det går att låsa/låsa upp hela bilen manuellt genom bakluckan...

-=Mmm Bmw=-

Länk
Da
1.734
Daniel.F...
540i 6vxl touring-95 -Såld!
Länk
Xt
2.169
Xtracrispy
Bmw 745 Li 03
Vill mig minnas att c-låset gör så när nåt är fel, som en påpekning. En bekant hade likadant på sin e34 som du har loftahammar, han bytte c-lås motorn till bagaget och sen funka det perfekt.

//Simon
Xt
2.169
Xtracrispy
Bmw 745 Li 03
Oj, glömde om plåtarna, kolla in www.bildelsimporten.nu har köpt en del plåt därifrån, dock inte till e34, men jag vet att de har till flera modeller.

Men personligen tycker jag deras sida suger, så ring och fråga istället
Visa användare
416
GEN
E39 540 Touring -01
E36 316 compact -00
Plåt kan finnas hos MECA.se
Angående C-låset så hade jag samma problem att den låste upp direkt. Problemet var att låsknappen på bakluckan kärvade och gick därför inte ända ut. Var bara att smörja upp låset ordentligt så funkade det igen.

Mvh Johan
Xt
2.169
Xtracrispy
Bmw 745 Li 03
Plåt finns på MECA också, för jag tror bildelsimporten tog sin plåt därifrån, skärmarna var tejpad med MECA tejp
Visa användare
51
-=Berra=-
325i -95
525i -90
318is -88
Tack för alla tips!
lyckades inte hitta nån plåt på bildelsimporten och meka verkar inte ha så att man kan söka i deras sortiment på nätet, får väl slå dom en pling...
ingen som har några andra tips om vart jag kan få tag i plåt??

Det där med C-låset kan nog vara så att det e min bagagelucka som kärvar lite... vet att "öppningsknappen" e lite seg och följer inte med hela vägen tillbaka, ska kolla imon!

Dr
893
DrSakke
M5 touring -93(såld)
BMW 2002 -69(såld)
530dat -99
Hej!
HAr du provat BMW???? Brukar att faktisk ha reservdelsplåt till BMW. Dessutom inte altid dyr.

MVH:
Sakke
Xt
2.169
Xtracrispy
Bmw 745 Li 03
Bildelsimporten har, men deras sida är värdelös, jag har deras katalog hemma hos mina föräldrar, där finns det plåt till massor av bmws. Däremot har nog en del av de plåtarna utgått
Visa användare
51
-=Berra=-
325i -95
525i -90
318is -88
Xtracrispy: vet du att dom har/har haft tösklar till e34?
det verkar inte va nån som har just trösklar! skärmar osv finns hos alla men inte trösklar...
Xt
2.169
Xtracrispy
Bmw 745 Li 03
Nej jag vet inte just nu på rak arm, men jag kan ringa hem senare och be dem kolla upp det i katalogen

Två av mina tidigare e34 har haft mkt rost vid domkraftsfästet på sparklådan, pga. att folk lyft där med vanlig garagedomkraft, det verkar vara en vanlig orsak till rost på e34.

Men vi kapade bara bort den bit som var rostig, och bockade till en egen plåt och svetsade, sen på med underredsmassa och man ser inte ens att man gjort nåt ingrepp

//Simon
Visa användare
51
-=Berra=-
325i -95
525i -90
318is -88
Min rost är precis i bakkant där bakskärmen slutar och framåt... är ju lixom lite formad plåt därvid, annars hade jag ju kunnat tagit vilken plåtbit som helst, men tänkte fixa till det så att det inte syns att man varit där och svetsat.
Men det varkar inte gå att få tag på nån plåt, ingen som har ju!
Xt
2.169
Xtracrispy
Bmw 745 Li 03
Finns tyvärr inte trösklar i bildelsimportens bmw katalog :(
Dr
893
DrSakke
M5 touring -93(såld)
BMW 2002 -69(såld)
530dat -99
Fortfarande inte varit och frågat hos en aukt BMW återförsäljare/verkstad?

Om du inte har gjort det så skulle jag rekommendera detta(som jag tidigare skrev,...)

MVH:
Sakke
LT
673
LTK
E39 525i Touring M-sport -04
Länk

M V H Johan

Visa användare
51
-=Berra=-
325i -95
525i -90
318is -88
ok ja dom verkar ju ha delar iaf men det va lite dyrt tycker jag....
FA
1.429
FAF
X4 30d -16
Här
Länk
kanske du kan se.
FAF
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.