|
|
|
|---|---|
|
Tjena,tjaba,hallo! någon därute som vet om ifall det är nån skillnad i däck o fälgdimension på en e39 sedan M-sport o e39 touring M-sport fram o bak årsmodell 99-04!?? MYCKET tacksam för svar då polaren med en 525 sedan 03a påstår att hans fälg o däck bak är betydligt bredare än mitt dito!! Har jag fel, vavava??? Egentligen borde ALLA köra BMW! | |
|
Nej,ska inte va någon skillnad.Jag har i allafall 235/45/17 Mvh |
|
| Alla Touring med M-pkt hade standard 235 runt om och alla sedaner 235 fram och 255 bak. Varför vet jag inte men din polare har säkerligen helt rätt. Årsmodell spelar dock ingen roll i sammanhanget. | |
|
Precis som Goldcom skriver så tycker inte BMW att Touringen ska ha breda däck bak och det gäller även om man väljer andra BMW-fälgar där olika bredd erbjuds. Sen är det ju en annan sak att dom breda passar hur bra som helst. Så här står det ofta i deras fälgkataloger Styling 66 M Parallelspeiche 5er E39 außer M5 8x17 235/45R17 außer Touring, M5 8x17 vorne 235/45R17 außer Touring, M5 9x17 hinten 255/40R17 ___ //Ulf |
|
| Okej! hade tydligen fel där........ | |
|
Tack för alla snabba o bra svar! Fan va bra detta forum är! Egentligen borde ALLA köra BMW! |
|
|
10" med 265 sulor passar utmärkt i bak på min 540 Touring tror det kan gå med 295or eftersom vi har ju liggande/lutande dämpare som ger något mera utrymme där |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.