|
|
|
|---|---|
|
Just hemkommen från inspektion II 4990:- Englunds Luleå. inkl bränslefilter hyfsat pris och bilen känns kanon. få se hur det går med rostgarantin dom fotade bakluckan och vid tanklocket skulle få svar inom tre veckor. Förra gången var det inga problem med fram dörrarna.ca 8000 mil till nästa IIa och då är det nog inte jag som betalar:-)) | |
| Tre veckor!? varför skulle det ta sån lång tid att få svar? Är bilen tillverkad efter 04/00 så är det nog inga problem. | |
| Tillverkad 07/00 men tydligen har BMW Sverige blivit mycket hårdare på detta med rost! förra gången hade jag nya dörrar på bilen inom en vecka. | |
| GEN:Hur mycket rost har du? jag har upptäkt en liten prick på min bakluka,men den känns lite för liten än så jag ska nog vänta ett år | |
|
som en lillfingernagel ungefär, såg det på att kanten vart brun men kollade under karosserikittet så var det mer. förmodligen så har det börjat krypa längre. har det väl fått fäste så är det kört. Du har ju ändå två år på dig att klaga så det är nog lungt. för min del så återstår det ca 3 mån, så nu blir det hårdgranskning i garaget. |
|
| När jag visade upp min så var det inge snack , dom tog på sig skadorna direkt och då var det ändå mkt lite rost , eftersom jag bara hittat rost på tre av dörrarna bad jag dom att göra samma åtgärd på den fjärde även om jag skulle få betala den själv men han sa att dom byter alla fyra dörrarna på garantin för det är säkert rost pågång även på den fjärde.Jag blev faktiskt förvånad över hur generösa dom var så jag tror inte dom blivit hårdare. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.