|
|
|
|---|---|
|
Jo jag funderar nu på att köpa ett system från simons och jag undrar om ni vet om simons system är bra och om det gör någon stor skillnad på ljud; effekt, b.förbruk.? det blir ett 45mm efter kat med rostfri ljuddämpare (det är den enda som finns till min, jag skulle vilja ha lite större, men men..) är den att rekommendera, eller ska jag leta vidare? // Rancid Min E30: Länk | |
|
Simonz är om inte annat ganska prisvärt. Jag har ett på min E30. Ljudet blir lite dovare, aningen högre och jag upplevde motorkaraktären aningen mindre spetsig, alltså lite bättre mellanregister efter bytet. Men jag förstår inte riktigt vad du menar med ett 45mm efter kat, har inte din 320i dubbla rör hela vägen som alla andra E30 med sexa? ------ BMW CS #04839 |
|
|
jodå, jag menar dubbla 45mm. tack för svaret! det får nog bli ett sådant system för mig. Min E30: Länk |
|
|
Vilka delar ska du köpa? Jag har också beställt Simonsdelar för att göra ett litet snikbygge till min 540 :-) |
|
|
079-H5 heter den och innehåller en rostfri ljuddämpare och ett mellanrör 2*45mm Min E30: Länk |
|
| Ah ok ett färdigt kit. Jag köpte lösa delar icke rostfritt. Belv totalt under tusenlappen från katten och bak, hehe. | |
|
jaha det var billigt =), mitt går på ungefär 3lök. men då blir det väl inget speciellt ljud om man kör icke rostfritt? fast det där mellanröret till mitt kit är inte heller rostfritt det är bara ljuddämparen. Min E30: Länk |
|
| Blir nog tillräckligt ljud från detta fullflödes om man jämför med det supertysta originalet. | |
| Ljudet är fullt tillräckligt. Hur det skilljer sig mot ljudet i de rostfria vet jag inte men jag är nöjd. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.