|
|
|
|---|---|
|
hej har en e34 -90 och nu har min hastighetsmätare fått sig ett riktigt spel.Ibland funkar den o i bland är den helt död detta sker under färd,va kan det va som har hänt.det ser ut som det är nå glapp eller nått.....please help me mvh BMW Mille | |
|
TJA! Det känner jag igen! Det som ofa går sönder är kretskorten, sen kan det oxå vara givaren eller minst troligt kabelbröt MVH Grabber |
|
|
o vart i hela h....ete hittar jag den, vill ju inte direkt bygga om bilen ju |
|
|
Inne i instrumentet, vilket är det vet jag inte riktigt det var ett tag sen jag har gjort sånt |
|
|
Kolla givaren i "diffen" först.... |
|
|
vart hittar jag den på min kärra da är inte så haj på det elektriska |
|
|
Givaren sitter på baksidan av diffen |
|
|
Och är det inte givaren bak kan det vara oxid på baksidan av kretskortet som mätaren sitter på. På E34 är det väldigt enkelt att få ut instrumenten, se här: Länk Bilden visar E30, men på E34 har du bara de två översta skruvarna att ta loss, sedan kan du vrida ut ut instrumenthuset och ta bort kontakterna på baksidan, sedan sitter det x antal skruvar på baksidan av huset som du lossar, klart att dela! Sedan kan du undersöka om du har oxid på kretskortet, det hade jag på min E30 och när det var borttaget så fungerade mätaren igen. ------ BMW CS #04839 |
|
|
Länk /Udo Dirkelsniff Länk |
|
|
hur i helvete kan vindrute torkarna o hastighets mätaren hänga ihop |
|
|
BmwMille. På både min förra 525i -91 och min nuvarande 530iT -93 så går vindrutetorkarna automatiskt över till intervall-läge när man stannar bilen om torkarna är inställda på konstant-läget. Den funktionen kan bara styras av hastighetsmätarsignalen såvitt jag förstår. ------ BMW CS #04839 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.