|
|
|
|---|---|
DeeNo |
Tja Jag har en 328 coupe med hela m-paketet och köret med 16" fälgar, tycker redan nu att bilen är för högt uppe, planerar på att köpa 18" till den och jag undrar hur mycket det är man ska snäka bilen så det ser snyggt ut. Räcker det med att byta ut fjädrarna? Tack Daniel |
|
har du m-chassie så borde det räcka med att sänka med hjälp av fjädrar. Hur mycket du ska sänka så beror på hur man vill ha det. Tror att orginal m-chassie sänker runt 15 runt om. sänker du runt 40 fram tycker jag att det blir för mycket så hittar du nåt mellan 20-30 så blir det nog bra och snyggt. MvH Bmw 4-ever |
|
|
Deeno: Jag hade M-chassi på min 325:a, men sänkte fram med 40mm sänk-fjädrar. Tyckte det blev perfekt stuk utan att det blev för lågt. Kolla gärna på min länk och bilderna med vinterdäcken på, så får du en uppfattning hur det kan se ut. Mvh, Jan. |
|
| Hur vet man säkert att man har M chassie ? | |
DeeNo |
Jag vet inte hur man ska vara säket på det men min e36:a är den sista modelen med m3 paketet så jag förväntar mig att jag har chassit också |
| Du ringer till närmsta BMW återförsäljare så och ger dem dit regnr så kollar de upp det i datorn tar väl 2min på sin höjd. =) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.