|
|
|
|---|---|
Scheckheft |
Hej Instruktionsvideo till E38 modellen. Varning - endast för riktiga E38 nördar ;) Länk Klicka på "Betriebsanleitung (Video) E38 (Englisch)" Mvh Scheckheft |
|
Hej! Grym video! men jag vill att alla går till 17:31 i filmen, där visar dom ett klipp på en E38 IL när dom testar EDC, bilen ser ut som en blandning mellan en E34 och E38 med E32 strålkastare och en högre och inte lika bred grill! Måste vara en E38 prototyp. Backspeglarena är mindre och en annan utformning av kofångaren fram och diverse andra detaljer som ser ut att vara tagna från E32. |
|
| 16:40 om ni följer filmens tidräkning eller 17:31 om ni följer uppspelningsprogrammet. | |
|
Underbart, I love it - stort tack för länken :) MVH, E38B12 Vorsprung Durch Überlegenheit |
|
|
Underbar film! Så vart man sugen på en E38a igen.=) |
|
|
Ja det var verkligen för riktiga E38 nördar hehe Men bra film, lärde mig lite nya saker som jag hitta på min E32 me :) |
|
|
Soki, Scheckheft, E38a-suget finns kvar....hela tiden. Lasse |
|
| Anser inte ni att det är något speciellt med denna E38:an -> Länk? | |
|
Lazze: Mer än nånsinn ibland...Speciellt nu när man kan få tag på fina individual i tyskland för en billig peng. |
|
![]() 712 E38 750iL -00
individual F02 760Li -15 individual E36 323Ti -99 individual |
Helt underbara!!! Nycklarna blev man ju knappt klok på.... |
|
Bra film, helt klart. Det nämns att man kan välja att få halvljuset på vid "nyckelvrid". Kan man fixa detta själv eller måste en verkstad mickla lite i datorn. Jag har ett china-interface och Carsoft tillgängligt men hittar inget om sådana inställningar där. Samma fråga för individuella stolsinställningar för nyckelfjärr. Min är en 95:a och kanske filmen gäller för lite nyare??? / Tony Jag tar alltid den långa vägen hem....... |
|
|
Bilen i videon är ju självklart USA-spec. skiljer lite från euro. MVH, E38B12 Vorsprung Durch Überlegenheit |
|
|
Det stämmer säkert att den är USA-specad, men spelar det någon roll? Det sitter väl samma dator (typ PLC) i alla e38:or? Kan man programmera en USA-bil till halvljusautomatik så kan man väl göra det med en EURO-bil? Eller??? Givetvis finns det nyare programvaror eller burkar i nyare modeller. / Tony Jag tar alltid den långa vägen hem....... |
|
|
Tony, Det där med programerbar halvljusautomatik, minnen kopplade till nyckeln och lite annat smått och gott gäller, som du misstänker, endast de senare årsmodellerna av E38, och denna videon är ju ganska "sen". Jag vet inte från och med vilken tillverkningsmånad det gäller, men det kanske kan vara rimligt att misstänka att det infördes i samband med faceliften? Mvh, Kalle ___ Bilarna: Länk |
|
|
Ang programerbart halvljus så görs det av BMW. Om det gäller alla E38 eller bara facelift har jag ingen aning om. Mvh Janne Ps Tack för filmen Scheckheft |
|
| Ja den var riktigt kul att se. Länk | |
| Man tackar för länken! Riktigt härlig film att se :-) | |
| Där fanns det många matnyttigheter! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.