|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Vince: Vi ger dig bara våra synpunkter. Om man bara får underbyggda resonemang tillbaka så är jag nöjd. Alla uppskattar det arbete som läggs ner ideellt, om det inte vore för er så skulle vi ju inte ha någon kursverksamhet överhuvudtaget. Det enda som jag har synpunkter på är just klubbtidningen, eller snarare alla de kanaler som klubben har mot medlemmarna. Jag har tidigare arbetat i ideella föreningar, och den absolut största posten har alltid varit det tryckta materialet samt utskicken. Det måste ju vara av största intresse för klubben att kunna dra ner på kostnaderna utan att försämra servicen utåt. Det absolut lättaste måste vara att byta till tryckning på billigare papper samt göra utskicken frivilliga. Medlemmarna kan själva välja att få tidningen i pappersform eller per epost i pdf format. Tror att ni säkert kan halvera tryck och utskickskostnaderna genom detta förfarande. Givetvis måste man ta hänsyn till de som inta kan eller inte vill använda internet. All information går ut i pappersformat först, för att kort därefter publiceras på hemsidan samt skickas via epost. japp, nu fick du mina åsikter iaf ;) /foo |
|
|
- Vince. Kursen passade mig som handen i handsken. (Men så anmälde jag mig också... ;-) Jag tycker att tidpunkten var bra. Det passade mig att få komma igång tidigt på "säsongen". Dessutom såg jag fram mot att få en möjlighet till kör/förar-utbildning. Spårval, lastväxelhantering, bromspunkter etc ville jag gärna ha feed-back om... Min enda knorr var priset. 650:- spänn ÄVEN om man man redan hade licens. Det är bara 250:- mindre än vad hela årets banköringar kostar i BMWSC?!? Kanske hade fler licensinnehavare dykt upp om priset för endast körning varit 300 - 400:-? Men det har ni säkert tänkt på, jag antar att priset sattes av Sviestad och Motorklubben? Sedan vill jag bara flinka in att tidningen vi talar om är väl Bayerisches Blatt eller? Om det är BB som avhandlas så är det ju hela BMWCS:s tidning. Arrangemanget på Sviestad var väl primärt en Sport Club-grej eller? Mvh / Micke R |
|
Steffe |
Nej förar/licenskursen var i första hand ett club schweden önskemål. Den skulle dock arrangeras tillsammans med Sportklubben. Det är rätt det här med cs önskemål om att träffarna bör gå ihop ekonomiskt. (i långa loppet måste ju allt göra det) Om du då tar banhyran för Sviesta (som kostar lika mycket som tex Kinnekulle) och lägger till kostnaden för licenskursen (tror de va 250) plus ersättning till instruktörer mm mm. Och delar detta med förväntat antal deltagare, då blir det dom summorna. Tycker personligen att 40 deltagare är för mycket. Hade maxgränsen varit 30 så hadepriset varit ännu högre. Man kan å andra sidan se det som att bankörning i Sportklubben är billigt. Motorsport kostar helt enkelt. Vill man i stället gå en avanserad och utvecklande förarkurs så är Scuderia Hanseat på Nürburgring rekomendabelt. Den kostar ca 14000 + bil + bensin + boende = 20000. Destå dyrare-destå roligare ;-) (och Foo visst vill vi ha en klubbtidning av kvalitté) Hälsn |
|
- Steffe. Scuderia-spar-kontot finns sedan en tid! ;-) Mvh / Micke R |
|
|
Jag håller med Micke R i stora delar, kursen var som klippt och skuren för mig, och jag såg fram mycket mot att få vara med, dels för att lära mig köra, och dels för att ta licens. Priset var billigt tycker jag. Kursen låg helt rätt i tid. Jag kan inte vara besviken på arrangörerna, fast man kanske gjorde en missbedömmning av intresset och hade lite otur med BB. Jag är helt enkelt besviken på att jag inte får gå kursen. /Anders C |
|
|
Tjenare. För det första så var kursen ett mkt bra initiativ och tyckte absolut att den skulle varit värd dessa 650 kr. Men tyvärr så tror jag att de flesta som jag, helst hade velat se denna kurs några veckor senarelagd pga avställda bilar. Hoppas att det blir en ny kurs. =) /Edvard BMW CS # 4503 |
|
Steffe |
Skönt med ert stöd gubbar. Vince har nog slitit och våndats med kursen skulle jag tro. Jag vet, jag höll i förra årets kurs. Snart är det banpremiär! |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.