AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.092

Förarkursen i Linköping den 1a april

Sida 1 av 2
Hej alla, det här är lite info som jag skulle vilja att ni delade med er av. Det har visat sig att BMW klubbens tidning är försenad vilket innebär att den förmodligen inte hinner komma ut i tid innan förar/licenskursen på Sviestabanan den 1a April.

Vi har satsat mycket på denna kurs och det kommer att bli ett bra evenemang. Det jag ber er om är att tipsa era vänner om detta evenemang. Mer finns att läsa på Länk
klicka på mer info om förarkurs
eller kolla på www.bmwsc.com under kalender.

Sista anmälningsdag är den 15e. Men anmäl er, det löser sig. Fortfarande gäller först till kvarn.

Vincent BMW Sport Club
Mi
542
Micke R
328i -98
Jag kommer.
Är det någon annan på forumet som tänker lägga ner lite gummi?

Mvh / Micke R

Vita Grenrör - Röda Ändrör!
An
404
Anders C
2002 -73
2002ti -69
320i -78
Kommer. Dock inte helt säkert att min BMW är klar.

/Anders C
Era bilar ehöver inte nödvändigtvis vara klara. Ta bruksilen på kursen det spelar ingen roll. Huvudsaken är att ni får lära er lite grunder i bankörning och får ett kvitto på det så att ni kan lösa ut en licens. Passa på nu, det är inte särskillt svårt, och väldigt skoj.

Som det ser ut nu så kan ni också ta med polare som inte har BMW eftersom vi inte kunnat fylla upp platserna utan hjälp av klubtidningen......
Richie L
Funderar starkt på att dra till Linköping och ta
licens. Vore kul om några andra från sthlm ville
haka på. Är det inte fler tillfällen under sommaren?

Det är inte den höga hastigheten som dödar utan det plötsliga stoppet!
Mi
542
Micke R
328i -98
- Richie L.
Jag kommer från sthlm. Men den aktuella dagen åker jag från Jönköping på morgonen.
På kvällen kan vi dock ta rygg på varandra hem!

Mvh / Micke R
An
404
Anders C
2002 -73
2002ti -69
320i -78
Blir det något av "herrarnas fria åkning" på eftermiddagen?

/Anders C
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Jag ska nog med också, hakar gärna på i karavan från Stockholm!
Hur många mil till Linköping?
mvh
Klas
Friåkning lir det i mån av tid. Föresten så har ni resten av sommaren med friåkning om ni har löst licens...

20 mil till Linköping.
Richie L
VINCE!

Finns det inte fler tillfällen i sommar att gå
samma kurs.

Micke R & Moose

Vore verkligen kul att åka en "karavan" från sthlm
men har just nu bilen avställd och det lutar tyvärr
åt att jag inte kan ta bilen i bruk först i slutet av
april så därför undrar jag om det blir fler tillfällen?

Det kommer fler tillfällen att gå kurs, men inte med BMWklubben utan då med diverse andra klubbar och mest racingfolk. Denna kurs är lite skräddarsydd för oss med mer körning på eftermiddagen.
Ta en annan bil med dig, det spelar ingen roll vad du har för bil på kursen.

Mi
542
Micke R
328i -98
- Vince.

Blir det förarkurs eller bara licenskurs? Jag fick mail idag att det inte blir något köra för oss som redan har licens?

Mvh / Micke R
Det blir varken eller. Kursen är inställd pga för få anmälda. Inbetalda pengar betalas tillbaka.
Mycket trist, men så är det.Bortsett från att tidningen inte han komma ut. Var det fel tid ellr vad tror ni att det beror på att så få (13) anmälde sig.
Visa användare
2.543
azkikr
135i Cab M-sport -08
X1 Sdrive 20i M-sport LCI -13
Suzuki Ignis Sport -04
antagligen för tidigt...

jag skulle gärna kört om det varit en månad senare...

/Jonas

er
256
eraabos
M3 E30-88
Jag tror att det var lite för tidigt på våren, hade det varit ett par veckor senare tror jag att det skulle
var mycket mer intresse.

Det vore kul om det kunde bli ett tillfälle senare i år.

Richie L
Vince

För min del så var det lite för tidigt.
Ska få ut min avställda bil och få ihop lite
pengar plus att just nu är det lite ont om tid.
Vore verkligen kanonkul om det här gick att
ordna lite längre fram. Tror nog man kan få med
lite mer folk om man propagerar rejält för kursen.

BMWCS #04797
An
404
Anders C
2002 -73
2002ti -69
320i -78
För att få ihop folk till kursen borde man gått ut med ett utskick till alla i klubben. Helt klart har det brist i informationen angående kursen, eller hur man skaffar sig info om den. Jag tycker inläggen i denna tråd bekräftar det bla.

Jag är anmäld och mycket besviken på att kursen inte blir av. Jag tycker att när man går ut med en kurs så genomför man den oavsett hur mycket folk som anmällt sig. Annars kommer man i framtiden få problem med att folk känner en osäkerhet om en utanmälld kurs kommer att genomföras i huvud taget, varvid antalet anmällningar kommer att sjunka.

Ett annat alternativ är att i förväg informera om att man behöver så och så mycket folk till kursen för att det ska gå ihop ekonomisk.

Tycker fortfarande att 13 pers borde vara nog för att genomföra kursen.

/Anders C
e-b
I bmw club schweden så har man krav på att kursen "skall gå ihop". Och ett utskick kostar pengar...därför blir det inget utskick, vilket helt klart hade behövts. Nu kör man med mentaliteten att medlemmarna får skylla sig själva...
Som medlem måste man själv informera sig. Det funkar inte. Säkert 90% av medlemmarna vet inte om att det fanns en kurs.

Jag håller med dig. Man måste lobba väsentligt mycket mer än som vad görs. Eftersom man samarbetar med bmwpower så kunde ju info finnas även här.

Kolla BMW Sport Club, www.bmwsc.com där finns det lite licenskurser.
fo
242
foo
328iC '96
Hej!

Det var lite för kort tid som vi fick reda på detta. Om vi fått lite längre framförhållning hade jag garanterat kommit. Sedan håller jag med om att det vore en bättre ide att lägga kursen några veckor senare.

Sedan förstår jag inte varför BWM CS skickar ut en tidning. Att sätta samman och att trycka en tidning kostar extremt mycket pengar. Varför kan man inte nöja sig med att trycka upp vanliga häftade A4 blad istället? Vem bryr sig om det kommer en glassig tidning, när det är informationen som man är intresserad av. Sedan tycker jag att BMW CS skulle pusha mer över internet, dvs nyhets mail och annat. I den här tidsåldern är det ett perfekt sätt att spara pengar på. Givetvis måste man ta hänsyn till de som inte har tillgång till internet, men genom att använda billigare tryckmaterial som jag nämnde ovan, så borde det vara mycket billigare att skicka ut, samt att man naturligtvis endast skickar till dem som vill ha det tryckta materialet.

Hoppas verkligen att kursen blir av, om än något senare än planerat!

/foo
Intressanta åsikter. Alltid bra att få höra vad folk tycker, men det ni säger är en blandning av missförstånd och dålig koll på hur klubben funkar.

Visst är det så att man måste försöka att få en träff att gå ihop rent ekonomiskt, vilken medlem vill betala för att 13 (i bästa fall) andra medlemmar skall gå en kurs? Inte jag i alla fall. För att kursen skulle gå ihop krävdes 40 deltagare. Detta eftersom vi skaulle ta dit licensierade instruktörer anslutna till SBF och att banan kostar att hyra.

Knutstorpsträffen går nästan alltid i förlust, men man siktar på att träffarna skall gå runt.

Att kursen var planerad att gå så tidigt berodde på att vi ville köra den tidigt på säsongen så att man skulle ha nytta av den och att detta var det enda alternativet då banan inte redan var bokad. Banorna börjar att bokas upp redan i oktober året före och klubbar är de som får sista prioritet rent generellt......

Enligt planerna skulle tidningen hinna ut innan denna kursen och informationen skulle komma ut där först eftersom det är den officiella kanalen. Det skulle vara orättvist om kursen blev fulltecknad innan tidningen ens han komma ut. När nu tidningen blev försenad (ideellt arbete) så valde jag att gå ut på detta forum och kolla om vi kunde få ihop nog med deltagare. Känns som det var det rätta att göra då.

Tidningen är en stor del av klubben, är det en delad åsikt att den är onödig?

Visst kan man gå ut via e-mail, men då blir de som inte har e-mail förbannade för att de inte får informationen lika snabbt. Det är lite som att vara politiker det här med klubbarbete. Hur man än gör så är de som inte förstår hur mycket jobb det är besvikna och förbannade....

Klubben behöver fler som drar i lite olika trådar, då blir det bättre! Det är inte omäjligt med en kurs senare, men jag kommer inte att dra i det....
Nu vill jag använda min licens och köra själv.

Tacksam för åsikter.

/VP
Jag vill absolut ha en tidning och inte ihophäftade papper. I mitt tycke var kursen för tidigt så jag visste inte om jag skulle ha nog med pengar för att använda rätt bil till det.

Att det är mycket jobb att få till utskick till medlemmar och att folk gärna gnäller om allt möjligt vet jag efter att i princip på egen hand gjort en klubbtidning under några år. Efter att jag slutade så har tidningen lyst med sin frånvaro i den klubben.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.