|
|
|
|---|---|
loftahammar |
MIN BMW LÄCKER OLJA!!! Den läcker mellan låda o motor, är det vevaxeltätningen och är den svår att byta?? Dyrt?? snyft... Vill man ha det bästa,så ska man ha BMW!!! |
loftahammar |
Det är förresten en BMW 530ia-93 med V8... Vill man ha det bästa,så ska man ha BMW!!! |
|
Lugn och fin! Packboxen är inte dyr i sig, men arbetet är det eftersom du måste dela växellådan från motorn! Detta är ett av få tillfällen då jag personligen tycker att man bör överväga en oljetillsats. Tillsatsen i detta fallet är Omega #917, som är en packningsmjukgörare som faktiskt fungerar i de flesta fallen. En flaska kostar ett par tre hundra (räcker till MÅNGA behandlingar då man skall ha 1-3% av totala oljevolymen) och kan spara några tusen i bästa fall i ett dylikt fall - fungerar det inte har man inte förlorat några större pengar... Kontakta mig om du har svårt att få tag på Omegas produkter. Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
loftahammar |
Ok, tack för tippset... -=Mmm Bmw=- Länk |
|
Hej! Johan B,jag har givetvis hört talas om denna omegaprodukt och att den skall göra div.underverk med slitna packningsdetaljer,men om man t.ex får en läcka mellan motor-låda som loftahammar så beror det oftast på att boxen har slitits ned mekaniskt,hur kan en omegatillsats göra den läckagefri?området som tätar består av oljebeständig plast som hålls ihop med en fin fjäder runt om! Njaaaa... Lofthammar:Prova och återkom så kan jag kanske omvärdera mina tvivel! Trelig helg! P.B ¤¤¤¤¤¤¤¤¤IRON MAIDEN¤¤¤¤¤¤¤¤¤ 17/9,18/9,25/9-06 Globen. |
|
|
Halvgute, i grunden har du säkert rätt men faktum är att jag har sett flera läckande packboxar i både växellåda och bakaxlar bli täta med detta medel. Jag vet inte exakt hur den skall fungera men Omega säger att medlet mjukar upp gummit som alltid hårdnar även om det är oljeresistent och jag vet inte om det kanske också innehåller någon kemikalie som får gummipackningar att svälla något. (bland annat vissa esteroljor har den effekten). Generellt anser jag dock att man skall undvika dylika preparat men i detta fallet tycker jag nog att det är värt ett försök - undantaget som bekräftar regeln... Överdosera INTE för då läcker det som ett såll efter ett tag! (jag har inte varit med om det själv men vet om några fall) Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
loftahammar |
Jag får återkomma med resultat om omega med förhoppningsvis positiv verkan... -=Mmm Bmw=- Länk |
|
Hur gick det? Var får man tag i det? |
|
loftahammar |
Jag har inte haft tid med det, men den har plötsligt slutat att läcka så jag får se om det fortsätter att hålla isig. Man kan köpa det på mekonomen tror jag... -=Mmm Bmw=- Länk Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.