|
|
|
|---|---|
Rosebuddy |
Vad skall jag ta betalt för min 523 Touring med 16000 mil. Bilen är väl underhållen, svensksåld från början och har full servicebok. Är marknaden död? /L |
| Utrustning, färg, historik, skick? | |
Rosebuddy |
Komfortpaket, multiratt, Pirelli P7, dubbade vinterdäck, bra skick, Gått som tjänstebil innan jag köpte den för 7000 mil sedan, Inga rails, Såld av BMW Gbg båda gångerna Går som en klocka och allt som gått sönder har jag åtgärdat/bytt ut. |
|
kolla bilpriser.se |
|
735 |
Även om det kanske är pessimistiskt, skulle jag tippa på kring 65-70. |
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
fick 69500 kr efter 2 månaders annonsering för en snarlik import med 20000 uppkollade mil på. samma utrustning + drag + sportstolar + 16" + rails - multiratt. gissar att det tar ut varandra i värde. så nog borde du också få runt 70', kanske uppåt 75' med lite tur. fast utbudet är enormt, och de är mycket svårsålda. frågan är ju egentligen hur snabbt du vill bli av med den? snabb affär, annonspris 68', is i magen, annonspris 78', all tid i världen, annonspris 88'. Mvh Johan |
|
Jag anser att just -98:an är den "bästa E39:an" innan dubbelvanos o sensorers strulande osv kom.. Dvs tillräckligt "gammal" för att barnsjukdomar försvunnit+att den inte rostade så våldsamt snabbt då>>>min egen "fria tolkning" av det som skrivits bl.a. här på forumet. 70-75' borde gå att få ut om bilen är fin o skadefri som du visserligen också antyder. Mvh Janne. |
|
| Vad jag har hört så är 99 - 00 - 01 "dom bästa E39 årgångarna". Detta enligt en Hr *värk-meister* på en större välrenomerad BMW verkstad. ;) Han borde väl ha någon form av underlag för påståendet. Fast det fanns ett visst mån av partiskhet i uttalandet vad jag förstår... | |
|
Det var ju -99 som de strulande ABS styrdonen gjorde inträde.... /J |
|
Rosebuddy |
Enligt Aftonbladets lista nyligen var 532:an just -98 med som ett säkert köp och då hade de ett pris på 100.000:-! Okunskap? Stämmer inte alls med era åsikter! /L |
|
Rosebuddy, testa och försök sälja så kommer det att visa sig vem som har rätt. |
|
|
Rosebuddy, vore väldigt intressant att veta vem som har rätt i värderingen Aftonbladet eller kvd(bilpriser.se)/autopowerexperter.... |
|
|
Min erfarenhet är att kvällstidningarnas "begagnatprislistor" som då och då presenteras (iaf vad gäller BMW) ofta saknar verklighetsförankring och verkar helt taget ur luften. BMW CS #5139 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.