|
|
|
|---|---|
| Hejsan har haft ett dls cl30 i bmw förut detta har jag varit väldigt nöjd med då jag har behov av att driva en bas och ett framsystem,har funkar väldigt bra. Så för några dagar sedan rasade alltihop vet inte vad för fel så lämnade in steget och fick i dag telefon samtal från firman som sa att dom inte kunde hitta något fel mer än att steget gick väldigt väldigt varmt...kunde med anra ord inte laga de! Så nu är min fråga vad ska jag göra föröska laga de på annat håll känns rätt döfött....ska ja satsa på ett nytt lika dant steg (kostar 2400 ca) eller ska ja satsa på något annat alla kablar och så är ju draget för ett 3 kanalssteg så känns surt att behöva dra om allt ! | |
|
Jag kan rekommendera Alpines MRV 345 eller 545, skillnaden mellan de två är effekten, 345 ger vid 4ohm 4x75wrms eller 2x75wrms +1x300wrms, 545 ger vid 4ohm 4x125wrms eller 2x125wrms + 1x500wrms. Har själv ett 345, låter väldigt bra till mina ändamål, stegen har en display som visar temp, spänning, gain, visar även vilken frekvens du ställer in filtrena som för övrigt har hyffsat bra inställningsmöjligheter. Stegen är antingen 4 eller 3 kanaliga, det är bara 2 av kanalerna som går att brygga, så dessa steg är i princip gjorda för att köra 3kanals. Här finns för övrigt ett 545 till salu Länk Törs nästa borga för att det är i bra skick, har köpt steg av den mannen tidigare, man kan inte tro att de ens blivit använda ;) //Mvh Simon |
|
| Har du lämnat in steget till DLS eller till vem? DLS borde absolut kunna laga det om det är värt pengarna dvs. | |
Ulke |
Som Hewi säger, försök i 1:a hand att få ditt steg lagat till en rimlig kostnad 2:a köp ett nytt likadant om du var nöjd med steget...... ALPINE gör iofs bra steg, men inte bättre än några andra, dessutom är dessa steg onödigt dyra med tanke på en massa lullull på dem som kostar och som du ändå inte kan utnyttja fullt ut om du inte har en Alpine huvudenhet.... mvh Ulke |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.