AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
614

Byta packboxar bakväxel

Pe
130
Peteess
520i -88
Ar det svårt att byta packboxarna i differentialen till drivaxlarna? Verkstan tar ju ganska bra betalt så om det inte är några särskilda trix kanske man kan göra det själv?
Visa användare
2.783
Grabber
BMW 318dT ´11
Det enklaste var för mig att ta ner diffen o den väger några kg. Bultar på kardanen sitter ganska bra o markera dom åt vilket håll ska dom sitta. Lossa drivaxlar o peta ut dom gamla med en liten mejsel eller liknande. Vid montering kladda på med lite olja. Det är ganska enkelt men du behöver riktigt insex sats som går inte av :) som min gjorde...
Glöm inte att töma oljan o byta den.

MVH Grabber

Pe
130
Peteess
520i -88
Tittar man i Hayne´s så verkar det lätt men erfarenheten säger at det är alltid något jäkelskap som allt hänger upp sig på!

Det verkar enkelt att bara bända loss flänsarna , dra ur boxarna, pressi de nya och sean trycka tillbaka flänsarna igen. Om det är så förbaskat enkelt, varför tar då BMW Gbg 2.500 spänn för jobbet??

Det måste finnas en hake någonstans eller också har dom VÄLDIGT hög timdebitering

Visa användare
2.783
Grabber
BMW 318dT ´11
Volvo tar 1000kr/timme :)
Det är ingen svår jobb men tidskrävande. Typ en fredag eller lördagkväll med verktyglåda o 6pack :)

He
3.464
Hewi
530iM-00 Immolarot II
118D-08 Karmosinröd
2500kr var inte dyrt , det tar säkert 2tim för dom att göra +material.
Pe
130
Peteess
520i -88
Det kanske är värt ett försök - Verkar inte FÖR komplicerat . Tack för hjälpen
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Länk

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Pe
130
Peteess
520i -88
Erik, TACK! Det var precis vad jag behövde!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.