|
|
|
|---|---|
|
Då jag oturlig hade en samanstötning med en buss på väg hem från jobbet för 5 veckor sendan så har verkstan/försäkringsbolaget efter måånga turer konstaterat att det blir kostsamt att reparera så dom vill lösa in bilen och erbjöd 45,000:- :-( Vad skulle ni säga ? som sagt det är en e34 -95 540i Touring med man. 6 vxl låda, den har gått 24800 mil, petrolmicametallic, elsportstolar (plych) m. värme, dubbla takluckor, auto. avbländbar innerspegel, dragkrok, välfungerande klima (kondensator bytt -05) alla stag & bussningar & dämpare bytta 04-05. På minussidan det börjar komma rost runt tankluckan, samt normalt (efter snart 25K mil) med stenskott i fronten. Jag har ägt bilen sen -01 då den kom fr.moder landet och hade då gått 9600mil. det är servad helt enl. bok dock av mig själv dom sista åren. | |
|
Mycket tråkigt att få reda på, R.I.P(; regnummer? Bifoga tillverkingssiffrorna "se min blogg" och en länk till utannonserade 89tkr 540iT/6: an som en början. För att kunna ersätta Touringen med en likadan handlar det om minst 70tkr i ersättning. Mvh Stephan |
|
|
reg nr SPK193 chassinr:WBAHK31000GB45303 Jag hade personligen satt 60-65 som en vettig ersättnig. |
|
|
Jag säger 70tkr eftersom det är svårt att hitta en likadan, och tid är också pengar, självklart går det hitta billigare, men tidsperioden som anges brukar vara 2 veckor, och det är lite tight för att hitta en. Mvh Stephan |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Sorry att höra:( Be dom ersätta med en likvärdig BMW, så har dom göra ett tag :) Tror som du 60-65 skulle nog kännas OK. ///MVH Hasso Länk |
| Kan man kräva en likvärdig bil isf. pengar ?? | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Tyvärr tror jag dom slutade med den varianten för många år sedan, då var det mera vanligt än ekonomisk ersättning. Men som argument kan det ju vara bra. En sak är säkert du får alltid skambud som du absolut inte ska acceptera. ///MVH Hasso Länk |
| Budet på 45kkr är förkastat och istället ska en oberoende värderingsman fr. Sv. Handelskammaren värdera bilen och den värderingen ska tydligen vara obestridlig. Jag skulle få ngt kontrakt iaf. om detta. | |
| Beklagar sorgen över en underbar bil som gått i graven :/ | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.