|
|
|
|---|---|
|
Hej Allihop! Någon som vet skillnaden mellan 328 och 325, har hört att den är som natt och dag. En chippad 325 motsvarar det en vanlig original 328? Ska troligen köpa en 325 i helgen, men är inte riktigt säker.. Någon som vet hur mycket man ska betala? 15500mil, automat, allt utom farthållare, m3 speglar osv. Dock inga sommar däck, det är en 93a.. Blivande beemer kille.. | |
|
Surfa lite på gamla inlägg "surferboy" :) Det finns en del diskussioner längre ner på forumet. I forumet -värdering- kan du hitta diskussioner om priset verkar ok också... Mvh Anders S. |
|
323E21terror |
Surferboy, max 80000kr...får du den för under 70000kr så har du gjort en bra affär..automat lär ju knappast heller bidra till ett högre begagnatpris så där har du tillfälle att pruta anser jag. farten är min drog |
|
Tack för hjälpen 323e21terror... |
|
323E21terror |
Surfer boy du har mer effekt på papperet än en 328 med chippad 325a men vågar nog påstå att du fortfarande ligger några tiondelar fårn en 328 upp till 100, men topphastigheten kan bli mycket jämnbördig, det skiljer till trots i runda slängar 5 km/h till 328ans fördel. Hur blev det med bilköpet, och vad gav du i såfall??? farten är min drog |
|
Tjena 323Terror! Ok, låter helt ok med 325a då.. Var inte säker på hur mycket som skulle skilja.. Ska kolla på den imorgon, hoppas jag kan få den för ungefär 85000.. 325, 15500 mil, automat, cd-växlare osv, ellucka, elspeglar, elfönster, m3 speglar (med kvitto), nästan full sevicebok, inspektion II gjord nyligen, sänkt, import 96, vitskinnklädsel (som ser väldigt bra ut), skinninredning osv.. Vad tror du? Ha det... |
|
323E21terror |
Mja jag tycker att för 85000kr så skall den ha gått några tusen mil mindre samt sakna automatlåda vilket jag anser sänker bilens värde. Du skall ge max 80000kr och inte ett öre mera för jag kollar ofta igenom så många annonser jag bara hinner med för att kontrollera vad olika modeller är värda i dagsläget. Om killen begär 85000kr så tror jag inte du behöver oroa dig för att han får den såld snabbt för det finns som sagt ett mycket stort utbud, om inte det största för just E36an vad det gäller BMWs samtliga modeller. Jag tycker personligen du skall lägga ett bud på 75000kr och sedan är det bara att invänta och se hur pass sugen killen är på att släppa den för det. Som en fingervisning kan jag säga att min kompis köpte en Diamansvart 325-94a med 9000mil på mätaren M3 optik och det mesta i utrustningsväg förutom skinn. Bilen kostade 75000kr i Tyskland och betingar i Sverige runt 100000kr, så betänk vad en 93a med dessutom 15500mil på mätaren borde betinga. (sänkning och M3 speglar höjer knappast värdet märkbart, dessutom som sänkning ökar slitaget på bilen så kontrollera hur den är gjord och hur länge den har suttit på..kontrollera om däcken är jämnt slitna osv. farten är min drog |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.