|
|
|
|---|---|
|
Hej, jag har precis köpt min första Bmw, en m5:a -00. Och jag undrar hur man gör snabbast starter med en sådan. Jag har läst att kopplingen är en svag länk och att man inte får slira på den, så hur gör man på bästa sätt? Mvh Crille | |
Lasse Karlsson |
Man ser till att kopplingen är helt uppsläppt, sedan gasar man! Det gäller att ha lite god teknik! HA DET!! |
|
Jo jag misstänkte det, jag ska köra mot min kära kusin i morgon, han har en rs6, jag tror att jag åker på tokpisk tyvärr:( Men men, skit samma, jag älskar min. bil ändå, den som säger att man inte kan köpa lycka har aldrig kört en M5:a :) Och för den som undrar om mitt användarnamn så ville jag ha "Crille" först men det var såklart upptaget, så jag försökte med Crille76, det var också taget, så jag valde Nescobar Aloplop eftersom jag precis hade sett på "My name is Earl" och tro det eller ej, det var ledigt...... ;) Ha det bra! Mvh Nescobar.... |
|
kilroy |
Det krävs ingen annorlunda teknik för att få fart på en M5 jämfört med andra bilar. Ryktet att kopplingen skulle vara dålig är överdrivet. Dock kan man inte göra som ägaren rekommenderade mig i samband med att jag skulle köpa min första M5..." Tycker du att det går lite för fort i svängarna...dosera kraften med kopplingen!" Jovisst... Inte konstigt att samma M5:a ett halvår senare stod hos en bilhandlare med nyligen bytt koppling...den hade gått 7.500 mil... Mvh kilroy "En dåre säger vad han vet, en vis vet vad han säger" |
| Det gäller att växla tid också, ettan går rätt snabbt mot 7000 rpm. Sen får du inte spinna bort dig när du precis startar, är enkelt att göra med det vrid som finns tillgängligt från låga varv. | |
|
Jag antar att det är mycket träning som gäller, tyvärr så blev det ingen körning mot rs6:an idag på grund av vädret, får se om det blir till nästa helg, då har jag en hel vecka att träna starter på:) Gustav: Ifall du fortfarande är sugen på att gasa lite mot rs6:an så kan jag höra av mig nästa helg ifall det blir av. Mvh Crille |
|
| Se till att ni inte kör från noll utan börjar i lite högre hastighet. Där kommer han inte har så stor fördel av fyrhjulsdriften och du slipper spinna bort dig på samma sätt. | |
| Körde själv en Audi RS6 Stockholm-Kinna.Lite trimmad till 500hk,,måste säga att den gick riktigt bra,,en BMW M6 krävs för att det ska bli en jämn match.. | |
|
Jo jag har själv kört rs6:an ett flertal gånger och har väl inga större förhoppningar om att vinna, speciellt inte från stillastående. Men det ska bli intressant att se hur mycket man blir ifrånkörd. Borde kunna hävda mig bättre än jag gjorde med min volvo V40 iaf :) Mvh Crille |
|
Lars Jakobsson |
Bara en fråga...hur kan en S6:a med 340hk?? Köra ifrån en M5:a med 400 hk? Okej, första 200m kanske, men sen...nääää.... |
| Du glömde ett r före s:et :) | |
Lars Jakobsson |
Ahh, sorry..:P Har noll koll på audi :S |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.