AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.616

Nollställ serviceindikatorn på E36

ho
69
horvat
525 I 2001
325 I cmp 2002
320 IA sedan 1999
Någon som har kunskapen om hur man nollställer serviceindikatorn på E36 96'a. Utan att behöva åka in till BMW?
Le
636
LeeRoy
328 -99:a
check this Länk

men varför inte åka in till bmw? de har alldrig tagit betalt när jag bett dem nollställa..

pärlan Länk
Visa användare
89
BMdubbelW
328i Touring -96
Ac Schnitzer
Klart billigt att åka och snacka med BMW själva och be dom nollställa, annars kan man höpa en liten dosa för ca 400kronor. om man planerar att ha BMW ett tag. jag köpte en och det funkar PERFEKT, går att nollställa både Inspection och oljebyte!

Kollar på = www.bilelektronik.net <-- Dom har!

Visa användare
30
kulmungi
318i -89
Samma serviceåterställare som BMdubbelW skriver om finns här, då lite billigare:
Länk finns även direkt på GE Motors webbshop. Länk

Har ingen egen erfarenhet att beställa från någon, varken den BMdubbelW pratar om eller den jag själv länkade till...
C
2
C Thorsson
316i Coupé 1996
Jag hittar inte var detta uttag sitter i bilen. Hittade något liknande bakom vänster framlykta (på en e36 -96) men den hade bara 7 pins. Nån som vet?
Visa användare
1.556
mixim
325 Coupé -94
Nästan framme vid vindrutan i motorutrymmet, på höger alternativt vänster sida.
ma
597
magican
E36 328 Coupe
Men ffs..

2 st kablar är allt man behöver.. står ju riktigt över bra förklarat i GDS till vänster

<----------

Jag har 2 kablar á 2 meter var för att återställa.. funkar hur bra som helst.

har man lite o göra så går man på skroten o plockar ett nytt lock, sen löder man ihop en egen återställare med hjälp av en timer krets.. inga problem.

Finns mkt roligare saker att köpa för pengara som en återställare kostar (som är 100% onödig)

ma
597
magican
E36 328 Coupe
C Thorsson: På 4 cyl tror jag den sitter nästan vid säkringsboxen, på 6orna sitter det vid grenröret .. (typ) ..

ri
72
rillejo
320i -92
Kontakten på min E36 -92- ser inte ut som den i länken ovan. Har inte räknat stiften men jag vet att den inte är likadan. Kan man lita på att det är dessa stift man ska kortsluta även på E36?

/Rikard
ri
72
rillejo
320i -92
Jag hade visst 2st kontakter i min. Den jag nämnde i förra inlägget sitter på förarsidan och var 25-polig. Hittade dock en 20-polig kontakt på passagerarsidan så nu lyser det grönt och fint i servicemätaren. Någon som vet vad den andra kontakten är till??

//Rikard
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.