|
|
|
|---|---|
|
Hejsan, Håller på dra elen till dragkroken och i instruktionen står det "koppla ur kontakt stiften och ersätt med y-kopplingen..." MEN det står inte HUR man ska få loss stiften ur hållaren utan att slita sönder dom.. Det är dom runda hon kontakterna vid ljusmodulen som jag inte får loss. Ser på dom nya att det sitter 4 "hullingar" som snäpper fast kontakten men det finns inte plats att peta med mejseln eller liknande för att vika in hullingarna. Någon som vet hur man kan få loss dessa?? | |
|
Ja, Du behöver ett speciellt verktyg, det är egentligen bara ett mycket tunnväggigt rör som trycks "över" kontaktpinnen och därigenom pressar in "flärparna". De ser ut tex. så här: Länk /Fredrik |
|
|
Ahh, tusen tack för tipset :o) Tillverkade ett rör själv av toppen på en stift penna (hylsan som sitter över sudden) som jag kapade bort ena sidan på med vinkel kap och sedan formade till rätt diameter. Tryckte ner den runt stiftet och Plopp! så kom kabeln ut lätt som en plätt. Ska regbesikta dragkroken på måndag morgon och var rätt orolig att jag inte skulle få klar den i tid. |
|
|
Vad bra att det löste sig. Är det på M5:an du har satt på dragkrok? /Fredrik |
|
|
Japp, ställde på den i fredags men den står fortfarande på pallbockar :( Men på måndag ska det lekas :) |
|
|
Klassiskt tips: Skrotade teleskopantenner av lite tunna modeller ger ett antal tunnväggiga rör. Alternativ till specialverktyg för hundratals eller tusentals kr, om man inte använder dom dagligen osv. FP |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.