|
|
|
|---|---|
| Har tröttnat på att besöka mackar i jakten på torkarblad till min bil. Är på jakt efter Boschblad. Någon som vet var jag kan hitta blad, gärna på norra sidan av Sthlm. | |
| har du varit hos BMW i solna eller i vällingby? de KAN ha torkar blad till din bil. | |
|
Vill du ha en billig lösning köper du lösa gummin hos bmwhandlarn. Vill du ha en smidig lösning köper du kompletta blad på samma ställe. även BMW Danderyd finns i jmf med ovan. Mvh Asken |
|
| Jag hade samma problem tidigare i vintras. Hittade inga Bosh som passade, köpte på BMW Solna. | |
| Har inte kollat i Sthlm, men Mekonomen i Göteborg, Gävle och Falun har haft Bosch torkarblad till e46. | |
|
Man tackar för svaren! Ha en trevlig helg! |
|
| Ett tips är att bara byta ut själva gummit, finns hos BMW och kostar inte många kronor. Bad BMW göra det vid förra servicetillfället och om jag inte missminner mig så betalade jag 120 kronor för båda inkl arbetskostnad. | |
|
Köpte också på bmw i solna - bara gummit.. tar ungefär 2 minuter att byta alla tre (kombi) så det är inget verkstadsjobb :) |
|
| Ops! Bommade att Asken redan hade tipsat lösa blad...och precis som drake säger så är det inte svårt att byta själv. | |
|
Original blad är inte dyrare än att köpa på macken/mekonomen/..... Om jag inte missminnermig sitter det en len bosch-logga på originalbladen. |
|
| Bosch blad kan du köpa på Micro barkarby, vid ikea. Jag köpte där i alla fall för länge sen, annars är det ju smartast att bara köpa nytt gummi förstås! | |
| Letade efter blad i veckan till min E46 här i Linköping. Efter att ha besökt fem olika mackar hittade jag en som hade blad som enligt tabellen skulle passa. Lycklig över mitt fynd (för bara 475 kr) monterade jag de direkt utanför, och självklart passade de inte alls bra. Får bli orginalblad ändå. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.