|
|
|
|---|---|
| Hej fungerar detför er att öppna era fönster och taklucka med fjärrkontrollen? Jag har inte fått det att fungera jag undrar om det inte kanske finns på alla E34 modeller. Nogon som vet eller kan tipsa vad som kan vara felet på min? | |
|
Jag har bara komfortSTÄNGNING på min. Vet ej om öppning fanns på E34or. *BAWORAK* |
|
| Tror inte den funktionen fanns. | |
|
Enligt: Länk Så ska funktionen finnas. Sedan om det var standard, eller extra det vette sjutton. *BAWORAK* |
|
| Jag hade det larmet på min 530-93 men jag kunde nog också bara stänga öppnade fönster+taklucka men kommer inte ihåg om jag provade det omvända. | |
Amethyst |
Ej orginal. Men ska bygga denna funktion till mitt larm till sommaren, Kan skicka beskrivning om du vill? Mvh Kalle |
|
Jag tar gärna emot dylik beskrivning. *BAWORAK* |
|
| SvateE-->Gillar dina "pensionärs-emblem" i grillen.. | |
|
sku gärna ta emot beskrivning skicka beskrivning till: themathiasandersson@hotmail.com |
|
Amethyst |
Okej, läste länken nu. Kan nog inte hjälpa dig med att öppna med din original nyckel. Men jag ska bygga så att så länge en kontakt får jord el plus så går fönstrena ner. Har en kanal över på mitt larm Länk som ska styra detta. Men det går ju att använda vilken källa som till att ge jord el plus, Vet dock ej var man plockar det på ditt larm för att kunna styra det med nyckeln, Sorry. Men beskrivning skickar jag ändå, så kanske det hjälper lite. Mvh Kalle BOOM BOOM BASS |
|
540Roberts> Tack. Amethyst> Gärna till mig med som sagt, svante.edqvist@gmail.com Tack o trevlig helg *BAWORAK* |
|
Amethyst |
Okej vill säga först att BMW har inte gjort det lätt för oss som vill styra deras saker med fjärr i efterhand, jä-la tur att styrboxen har ngn form av automatsäkring :) Har nu efter 3dagar löst hur det fungerar. tar vi tex höger framruta så när du trycker ner knappen så får upp plus samtidigt som ner delas från de andra kablarna och får minus. Lätt att säga nu men fy f-n vad det var jobbigt att lösa. Jag har koncentrerat mig på framrutorna då jag har tänkt öppna dem utan tillsyn, dvs för att kyla ner bilen innan färd. Märkte dock att högerframruta öppnas samtidigt som takluckan så den fick jag skippa för att kunna öppna bara takluckan. så det jag beskriver här nu är hur du styr öppning av taklucka och förardörren, som öppnas efter takluckan och kan därför väljas om man vill fortsätta att öppna den eller sluta öppna efter taket. Ta ner biten med knappen till taklucke knappen i och hitta en kabel som är gulgrå, koppla på en kabel på den och dra den tex till under baksätet längs lister o dyl. Sedan tar du väck baksätet och drar upp golvmattan så långt att du ser och kan hantera de kablar som kommer från mittkonsollen det är en bunt med ca 20tunna sladdar. där ska du leta upp en blågrå och en blågrå med gult på, sedan även en rödlila alla är tunna ca 1mm2 för att vara säker på att det är rätt kablar kan du peta upp knappsatsen till rutorna och kolla på den vita hållaren där är 6kablar i den och tre av dem ska vi ju ha tag i. När du hittar kablarna så sätt en skarvklämma och en bit kabel på rödlila och blågrågula, den blågrå kapar du och sätter en förlängning i var ände. dra sedan de numera 4kablarna så du kan jobba med dem. Beroende på hur stark signalkälla du ska använda så behöver du 3 el 4relä varav ett växelrelä. Det första relät har du som förstärkning av signalkällan dvs att du bara behöver dra ett relä med källan, sedan ett som ger jord till taklucke kabeln och ett som kopplar ihop rödlila med blågrågul. sedan det fjärde som är växelrelä "detta var svårast att klura ut" sätter du den blågrå på ingående dvs 30 på relät den du kapade och går till boxen och inte till knapparna, sedan på 87a sätter du den änden som går till knapparna och på 87 sätter du jord. så att när relät inte får signal så är kablarna ihop som vanligt och vid signal delas de och databoxen får jord och öppnar förar fönstret. sedan ger du alla 4reläer konstant plus från tex batteriet. jag använde jord som signalkälla så det beskrivs här. sedan från relät som släpper igenom jord från karossen när det får signal tar du utgående signal och kopplar först till relät som kopplar ihop rödlila med blågrågul, sedan till relät för takluckan och sist till växelrelät för blågrå och jord. nu ska det fungera för dig att takluckan öppnas när första relät får och släpper igen jord till resten och efter takluckan öppnas förardörrsfönstret. Det här är inte den bäska förklaring kanske, men ska ta lite bilder som jag kan mejla till dem som vill koppla. Mvh Kalle PS:tar inget ansvar för era bilar. Detta fungerar för min BMW 530i 93a E34 BOOM BOOM BASS |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.