AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
1.971

Shadowline till E34

ja
63
jawestyle
520i Sedan -93
Jag har nyss köpt en E34 -93a..och tänkte byta ut listerna till svarta lister..runt om.

Var får man tag på shadowline?
Vad kostar det?

Såg nån tejp på ebay..antar att det bara är skit..eller?

Är det svårt att byta listerna?

Tack!
/J

ja
63
jawestyle
520i Sedan -93
Jag köpte såndär tejp ialla fall..får väl se hur det blir..men 70 spänn lät betydligt bättre än 12000kr hos BMW..;)

Fr
86
Fredde86
320 Touring -02
Du kan ju skriva här sen hur det blev?.. :)

//Fredde
br
28
brevis
530i V8 Touring -95
schmiedmann.com har det, 3500,- dkr for et sæt med både indvendige og udvendige lister... bedre end de 12000kr hos BMW :)
ja
63
jawestyle
520i Sedan -93
Låter ialla fall sjukt mycket för ett par lister..hittade riktiga shadowline lister på ebay också..men det fanns bara till E30 =(

ja
63
jawestyle
520i Sedan -93
Jag har fått hem den där tejpen nu, och har monterat den också.
Helt ärligt så blev det väl sådär..tejpen var rätt bred, 32 eller 35 mm, och var ungefär av samma material som svart isoleringstejp. På min gamla 520i från 93 så blev det helt okej, men om jag hade en nyare bil så skulle jag hellre betala för riktiga lister. Det var lätt att sätta på tejpen, och om man råkar sätta den lite fel, så är det bara att skrapa upp den med nageln och tejpa om. Det är väldigt lätt att få luftbubblor..så det får man passa sig för. Där listen är rak så var det lätt att få det snyggt, men det var lite värre i "kurvan" på bakdörren, där behövde man skarva lite och det ser lite halvtattigt ut på nära håll. Om man senare kommer på att det är fräsigare med chromelister så är det bara att pilla bort tejpen, det är inget kraftigt klister som lämnar märken efter sig..

Sammanfattat så kan jag säga att på en gammal bil som inte har utställningsskick, så funkar det helt okej, men på en nyare bil så skulle jag aldrig tejpa listerna utan köpa riktiga grejer även om tejpen bara kostade några tior.

ja
63
jawestyle
520i Sedan -93
Helt ärligt så blev det väl sådär..tejpen var rätt bred, 32 eller 35 mm, och var ungefär av samma material som svart isoleringstejp. På min gamla 520i från 93 så blev det helt okej, men om jag hade en nyare bil så skulle jag hellre betala för riktiga lister. Det var lätt att sätta på tejpen, och om man råkar sätta den lite fel, så är det bara att skrapa upp den med nageln och tejpa om. Det är väldigt lätt att få luftbubblor..så det får man passa sig för. Där listen är rak så var det lätt att få det snyggt, men det var lite värre i "kurvan" på bakdörren, där behövde man skarva lite och det ser lite halvtattigt ut på nära håll. Om man senare kommer på att det är fräsigare med chromelister så är det bara att pilla bort tejpen, det är inget kraftigt klister som lämnar märken efter sig..

Sammanfattat så kan jag säga att på en gammal bil som inte har utställningsskick, så funkar det helt okej, men på en nyare bil så skulle jag aldrig tejpa listerna utan köpa riktiga grejer även om tejpen bara kostade några tior.

ja
63
jawestyle
520i Sedan -93

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.