|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Står i valet mellan två st 520 E60 med följande specar: 520 -04 (uttagen Jan -04) Komfortpkt, Sv-såld, 900 mil, 269', Silver 520 -05 (uttagen Jan -05) Komfortpkt, telefon Bluetooth, parksensor, blå met, 1900mil, 289' Vilken av bilarna tycker ni är vettigast. Själv anser jag att -05 kanske är det bättre köpet. Behöver hjälp snälla!!!! MVH //Anders | |
|
är 05an import? Min ex: Länk |
|
| båda är svensk sålda //Anders | |
|
Skulle ta -05an. De extra 1000 mil som den gått känns med all säkerhet inte. En extra vinter (som -04an borde gått) sliter nog mer på bilen än 1000 extra mil. Att den sedan verkar vara mer utrustad och inte är silverfärgad (avskyr silver - varenda hyrbil har den färgen) avgör mitt val. Lycka till i valet. //Lövet Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es? |
|
|
tack för det snabba svaret. Du har en poäng med den extra vintern som 04'an har gått. 04'an vet jag varit ägd av en pedantisk gammal man. Men som sagt det lutar nog mot den nyare. MVH //Anders |
|
| Visserligen är 05:an dyrare, men en bättre val tror jag. Även map barnsjukdomar osv. | |
|
Nyare = bättre i de allra flesta fall. Och så även i detta. |
|
| -05:an hade jag valt. | |
|
Tack för svaren. Provkörde 05'an idag. Vilken bil jämfört med min V70 -03!! Har spekulanter imorgon på volvon. >Går allt som det ska kör jag beemer i nästa vecka //Anders |
|
|
Kona En fråga dum fråga kanske, men vad upplevde du som bättre hos 520in än v70in? |
|
|
Körkänslan är överlägsen mot volvon. Växellåda, vibrationsfri motor och bättre finish är väl några av de punkter som jag tycker är mycket bättre. Volvo har sina fördelar men när jag bytade min 320 -02 till en V70 -03 så märkte man vilken skillnad det är på bilarna. Volvon åker man i, BMW'n kör man Hoppas bara att min spekulant dyker upp! |
|
| Slapp du traktorn? =) | |
|
Yes! Första spekulanten bappade direkt, Nu blir det BMW lagom till påsken! //Anders |
|
| Grattis Kona te och ble av med volvon. | |
|
Var det svårsålt? Jag har själv en jubileums V70 03:a |
|
| Jag tror inte att det är så svårt att sälja en v70 i Sverige;),snarare tvärtom | |
|
Den är nog ganska lättsåld. Men priserna kommer nog att rasa när den nya presenteras till hösten/Vintern. Lite därför jag valde att sälja nu när bilen fortfarande känns fräsch. Bilen var en -03 Jubileums modell |
|
|
Är inte heller så orolig att den ska vara svår att sälja...:) Intressant att veta slutpris dock. Maila gärna. |
|
|
Någon som vet varför det står så här på fordonsuppgift när man söker på reg numret på vv.se? Försäkringsuppgifter Försäkringsbolag: IF Skadeförsäkring Antar att det är någon skada som blivit åtgärdat. Sakll kolla imorgon |
|
|
Det står alltid vilket försäkringsbolag som bilen har. Har inget med att bilen är krockad eller liknande. Kolla upp vilken annan bil som helst så ser du att det står försäkringsuppgifter om den också. Inget att oroa sig över. //Lövet Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es? |
|
|
simon_en: Nu måste du också byta! =) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.