|
|
|
|---|---|
|
Har haft min 740IA -93 stående i varmgarage över vintern, startade den igår och lät den gå på tomgång en kvart. Upptäckte att det kom fukt ur avgasröret samt att det försvann en halvliter vatten i kylaren. Är detta normalt eller är det så illa att topplockspackningen gått? Ser inte ut att vara vatten i oljan. | |
|
Inget att oroa sig över om det inte ryker vitt och luktar sött från avgaserna. För du har väl glykol i. Passa på att byta kylvätska om du aldrig gjort det tror att rek. e 3 år ha det. Bmw följer inte utvecklingen dom leder den |
|
| skulle inte en halvliter vara nåt att oroa sig för!!?? | |
|
Jo man blir llite orolig. Nu är termostaten nyligen bytt så kanske har det funnits luft i systemet som gjort att vattnet försvunnit? Mekonomen sålde något undermedel som heter Bars Leak ( www.barsprodicts.com ) Någon som provat detta? |
|
|
www.barsproducts.com skall det vara |
|
|
Jag drog igång min 740 i torsdags kväll efetr att den hadde stått stilla under vintern.. det blev en liten pöl nedanför avgasröret men det har det blitt varje är så det är nog bara normalt, och efter en kvart på tomgång så kom det rätt så mycket rök under några sekunder men jag tycke inte att det skulle ha försvunnit kylarvatten.. |
|
|
Bars Leak är det absolut bästa medel du kan använda för o täta läckor i kylsystem! Det finns säkert ett 10 tal olika tätningsmedel men det är klart bäst! Garanterat tätt. Funkar t.o.m att täta en toppackning med (tillfälligt) så man kan ta sig hem....o upp till 6 månader. Har själv testat på några bilar! |
|
| Z3-glidaren....kolla expansionskärlet med!!! Vid toppläckor behöver inte vattnet gå ner i oljan.....den kan gå ut i vattnet...det blir då grumligt o geggigt i kylvattnet. | |
|
Nej ingen gegga i expansionskärlet. |
|
|
Men hallå...? Fukt ur avgassystemet? Skulle tro att ni alltid får det...mer eller mindre. En bensinmotor produderar ungefär lika mycket vatten som den drar soppa innan den blir varm så en liten pöl under varje pipa är inget att oroa sig över speciellt som du lät den gå varm på tomgång. Kör en sväng och gasa ur den lite och ställ den på tomgång igen, skulle förvåna mig om det inte är kruttorrt i slutrören då. Se iallafall till att lufta kylsystemet enligt konstens alla regler innan du börjar hälla diverse tätningskladd i sytemet. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.