|
|
|
|---|---|
|
Hej jag är ute efter ett takräck samt 2 cykelhållare (placerade på taket) till en 330 touring -02. Finns det nån som säljer något sådant eller kan tipsa om var jag kan köpa detta? | |
|
Det går att köpa hos mekonomen. Ett tips är att du kollar in vad det är du behöver på Thules hemsida. www.thule.se Priserna kan du se på www.mekonomen.se Du kan även köpa BMW:s egna takräcke, men det är dyrare. |
|
|
Tack Chris. Grejen är den att jag inte vet vad som passar till bilen. Jag har redan ett takräcke och 2 cykelhållare till en Saab 9-5. Men takräcket passar inte på BMW:n och cykelhållarna är specialgjorda för just detta takräcke. Det bästa vore ju att hitta ett nytt takräcke som passar BMW:n och även de cykelhållare jag redan har (de var svindyra...). Har du nån idé hur detta skulle kunna gå till? Takräcket har fyrkantiga lasthållare och cykelhållarna är anpassade för precis denna konstruktion. |
|
| Var din Saab 9-5 en kombi? Vad är det för märke på det tackräcke du har? Är det Saab:s egna? Jag var ute och mätte vårat Thule takräcke tidigare och måtten på det är ca 3,5x2,5 cm (bxh). Det är av fyrkantsprofil. Kolla om måtten på ditt räcke är ungefär desamma. | |
|
Hej Ja, både takräcke och cykelhållare är Saabs egna (och jag hade en kombi 2,3t -00). Mätte takräcket nu. Det är ca 2x3 cm med lätt rundade kanter runtom. Själva spännet på cykelhållare är 4,5 cm i underkant. Jag vet inte var man hamnar med detta. För att vara säker skulle man antagligen behöva testa om det passar. |
|
| Ta med dig sakerna in till mekonomen. De låter dig garanterat testa och se om det passar. Lasthållarna jag mätte hadde också avrundade kanter. Jag placerade räcket mellan två träplankor och mätte. Jag tror att det är samma mått på ditt. Testa att placera dem mellan två plankor och mäta. Har du ett skjuttmått är det annu bättre. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.