|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Det började med att min arbetskompis va nere i vårat garage där vi parkerar bilarna å självklart så står min pärla där! Min arb. kompis tyckte att det såg ut som att min bil var öppen så han kände på handtaget på bilen å självklart var den låst. Då började larmet tjuta. Killen kommer upp till jobbet å glömmer att säga det till mig! eller han sa det efter 7 timmar! Jag fick lite panik tänkte nu lär ju batteriet vara slut men icke. Bilen startade men det jag la märke till är att den är så jä....a skitig så jag tog upp den till jobbet, tänkte att jag ska tvätta den efter jag har slutat. Påväg till OK/Q8 så ser jag en Audi A4 1,8t quattro som har slängt på sommardäcken jävligt fina fälgar måste jag säga. Det bildas kö precis vid korssningen, lite längre fram är det en rondell. så jag ligger precis bakom honom. Killen började trycka på vid rondellen han försöker vara allan ballan impa på mig för att jag vet att jag har en skit snygg bil =) Så jag tänkte inte fan ska han markera mig på det här sättet. För att jag vet att jag har en snabbare bil! Så jag kör efter honom å hinner ikapp honom vid påfarten till motorvägen. Ligger jag i arslet på honom å trycker honom. Precis när han svänger ut så kommer en taxi bil så jag vart tvungen å bromsa in å släppa taxibilen, så fort taxibilen har passerat så slängde jag ut mig på vänsterfilen å hinner ikapp honom! Jag kan säga att Audi föraren såg nojig ut! För att nu visste han att jag kommer att käka upp honom! Ligger å pressar honom i arslet å tänkte ge upp nu eller sa tar jag dig längre fram! När vi har kommit en bit så ligger det bliar framför oss så vi vart tvungna att bromsa in. killen är så feg så han slänger ut sig på bussfilen, han trode väl att jag inte skulle våga åka där. men jag efter! jag hade bestämt att den jäveln så fort han byter fil till vänster igen för att nu är det inga bilar där! Så kör jag zick zack mellan bussfilen å högerfilen kör om bilen på höger å självklart är det tomt på högerfilen! Å då Dunkar jag förbi honom i all världens fart! =) Jag tror att han känner sig lite snopen nu! Jag själv är rätt nöjd nu! Själv hade jag vinterdäck på min å det kändes lite svajigt i kurvorna men men det gick bra i alla fall! Har ni några roliga bil historier att berätta som har hänt under den senaste tiden? OBS! Jag kör Bmw 328i M.paket osv Ha det så bra! | |
kilroy |
Är du säker på att du inte var ute med din trehjuling hem från sandlådan...? Mvh kilroy "En dåre säger vad han vet, en vis vet vad han säger" |
|
Nä de var jag inte! Har inte du haft kul på vägarna när du var ung? |
|
kilroy |
Det kommer jag inte ihåg...det är lätt att man blir både glömsk och senil när man är runt 30... Mvh kilroy "En dåre säger vad han vet, en vis vet vad han säger" |
|
haha oki! =) Då vill inte jag bli 30. |
|
|
Har slutat "steka" motstånddet där ute får sig en avhyvlig av tjejen.. Man ska hålla hastigheterna :D [Bilen] Länk |
|
|
Jag brukar busa med kompisen när tillfälle ges, han har en Volvo S60 2,4T (200HK), prestandamässigt är bilarna lika, men han hänger inte med i kurvorna. (jag har precis fyllt 50) BMW CS #5206 |
|
| Kul att köra rally på allmän väg...med svajiga vinterdäck? Moget. Har du tonade rutor och kepsen bakofram också... | |
|
Ett sånt inlägg är dömt att utsättas för moraliska avhyvlingar......tyvärr Bilen: Länk |
|
|
Alla vi har kört som idioter nån gång i livet så jag tror inte att vi ska döma andra.Tråden handlar om lite bus körning om man inte har nåt att skriva då kan man hitta nåt annat roligt här på AP. Jag har busat lite med min bror som hade en s40 t4,som trode att jag skulle bara försvina i backspegeln men som falet var hängde jag på hela tiden fast vi körde bara upp till 120 typ.Det som var roligt med hela rejset var hans MINNE efteråt.En helt frisk t4 på 200hk mot 320 på 170 hk o så kör vi jämnt,fast jag fuskade lite körde bakom han(vet inte vad det heter)hela tiden så det var inte samma motstånd för min bil ;).Nu när jag kör så har jag min lilla dötter med i bilen nästan alltid så om det är 50 då kör jag 49:) Tiderna förendras. |
|
Diva |
Sony Då måste hans T4 vara riktigt död. Har ägt en T4 o jag har spöat skiten ur alla 320 -325 christer silvén Förstår int evad du menar. Min s60 2,4 T Har inga problems i kurvor Visseligen är den sänkt o nya dämpare |
| Det är inget fel på t4-an och jag skrev att jag fuskade(läs hela inlägget först innan du skriver nåt) och att vi körde upp till 120 inte till 250,sen tror jag att du har aldrig kört en 320-170hk,du underskattar den som många andra.Hoppas verkligen att jag inte startar någon tråd nu(t4 vs 320) | |
|
Till peter63 -) Nä jag har ingen keps på mig eller tonade rutor.. har du? Allvarligt som att du aldrig har busat lite på vägarna. Du har ju själv ägt M5 har du aldrig gasat med den på vägarna? Eller har du haft en sån bil bara för att du trode du skulle få fler tjejer? Jag bara undrar?? |
|
| Sony: En 170hk 320 har inte en chans i världen mot en T4a. Jag hade en 328a innan och den gick hyfsat jämt med orginal T4or. Den 320n jag har nu (170 hk) skulle få skärmarna avblåsta av både 328an och T4an :) | |
| mr 328 jag har aldrigt sagt att 320-är snabbare än t4.Innan jag köpte bmw hadde jag en t4,min bror har en s40 t4 och min pappa har en v40 t4.Jag bara skrev att 320(170) är en underskattad bil av många,först av mig och min fru(innan vi provkörde en)och sen av de flesta anndra.När man rejsar då kan vem som helst vinna och TRÅDEN handlar just om det.Darför skrev jag det jag har skrivit längre upp.Har du aldrig rejsat mot en bil som har mer hk än din bil och vunnit;) | |
|
Jag tycker det är ganska tråkigt med alla moraliska inlägg! ALLA har vi någon gång busat lite, själv är jag 41 år fyllda & jag kan lova att det går ganska fort ibland. |
|
| Okej Stekarn, det var inte menat att vara nån moral polis. Sorry. Jag busade friskt med M5'an och gör det med alla andra bilar också föresten. Men inte i bussfilen och fullt med andra bilar runtomkring. Kanske börja bli gammal.... men jag ska testa o vända på kepsen bara det torkar upp lite mer ute. | |
|
Det är oki! Jag förstår dig med. Man ska inte köra i bussfilar, jag har aldrig gjord det förut. Å jag har ångrat det. Men han med Audin körde ett fult spel och jag ville bara visa honom att det finns folk som kan köra bil. I vanliga fall så är jag rätt lugn i trafiken och håller hastigheterna. trevlig helg! |
|
|
Det man kan reagera på, stekarn, är följande citat: 'Killen började trycka på vid rondellen han försöker vara allan ballan impa på mig för att jag vet att jag har en skit snygg bil =)'. OK, hur vet du att han började trycka på för att vara allan ballan? Vad du uppfattade i det ögonblicket, när du bestämde dig för att trycka till på högerpedalen, lär det finnas varianter på. Kanske 'killen' var en tjej? Kanske han var på väg till förlossningen där hans fästmö väntade och inte räknade med en stekare som jävlades, kanske han under huven hade tretton trimmade gräsklippare och ingen turbomotor. Oavsett, problemet låg hos dig, inte någon annan stans. Lite ödmjukhet, eh? Men det är klart, samtidigt förstår jag primal-känslan.... |
|
Conan999 |
Nu kommer allan ballan till undsättning...... Tjing tjong Conan999 |
|
Herregud vilken sandlåda det ofta blir i sånna här trådar. Observera att jag räknar med iaf något påhopp på mitt inlägg nu också. =) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.