|
|
|
|---|---|
|
Har en 328-00ci och har problem när jag ska låsa upp dörren med nyckelknappen, dörren öppnas inte och då måste jag stoppa nyckel i låset för att öppna. Det är inte alltid det händer men det är så jävla irriterande. Någon mer som har samma problem och vad det kan vara? TACK! | |
|
Menar du att den inte öppnas alls eller bara på förarsidan? Dags att byta batteri kanske. Har för mig att såna batterier blir lite kass efter 5 år. Kan ju va värt att testa om inte annat. |
|
|
Sök...och du skall finna... / Mvh Joakim Fd 330ci: Länk |
|
| Funkar det att låsa och låsa upp igen så är det c-lås motorn som e på väg att ge upp, kostar mycket. | |
|
Tack! Alltså just nu går passagerar sidan upp men inte förar sidan. Jag måste upprepa proceduren flera gånger låsa, låsa upp, för att den ska funka. Vet ej vad jag ska göra jag börjar bli less på dörrj... |
|
|
Då får jag väl göra det åt dig... :) Länk Länk Länk ...några exempel på trådar... / Mvh Joakim Fd 330ci: Länk |
|
|
Jag har liknande problem. I de länkarna som bifogas nämns väl inte problem av följande art?: Enbart problem på förarsidan. Ibland låser knappen upp, ibland inte. Oberoende av väderlek. Öpnnas nästan alltid på andra försöket dock. Glider upp lätt när den väl öppnas. |
|
|
Jag hade samma problem med min, huvudsakligen i vintras dock. Sprayade med bl.a 5-56 och det blev bättre ett tag. Troligen är det som så här: ci-dörrarna är ju rätt tunga, och man använder till 95% förardörren, alltså "sliter" man bort vad-det-nu-var som smörjde dörrarna från början. Har även läst i ngn tråd om att det kostar 6000:-/sida att byta centrallåsmotorn... / Mvh Joakim Fd 330ci: Länk |
|
|
OT: 330-Mike: vad har du för röd färg på din 330? Lite ovanligt med röd ci... / Mvh Joakim Fd 330ci: Länk |
|
|
Det är en s.k "Hellrot" kulör. Står med i specen på samma lista som extrautrustningen. Det står även "Uni-lackierung" eller liknande.......vad det nu betyder? |
|
|
Kasnke "Individual"? / Mvh Joakim Fd 330ci: Länk |
|
|
Kanske...skulle det stå... / Mvh Joakim Fd 330ci: Länk |
|
|
"Sprayade med bl.a 5-56 och det blev bättre ett tag" Var exakt sprayade du? |
|
|
Tack grabbar! Har öppnat och smörjt låset igår och det funkar än så länge.Killen på verkstan sa att låskista kostar 900- + arbete men eftersom jag känner han så tror jag inte att det blir mer än 1300-1400kr. Jag hoppas bara att det är låskista och inte något annat. Återkommer senare när jag fixat det helt. |
|
|
In i nyckelhålet, och, när du öppnat dörren, i själva "mekanismen". OM du söker efter fler trådar här på forumet, så tror jag du hittar fler rekommendationer om vad man kan använda...exvis har jag för mig att någon (Wendtan?) föreslog ngn slags fett... / Mvh Joakim Fd 330ci: Länk |
|
|
Lås och centrallåsmotor är sammabyggda och kan inte köpas separat. Man måste byta hela paketet och det kostar en dryg tusenlapp + jobb. Då man måste riva hela dörrsidan är det inget snabbjobb, tyvärr. 6000kr/sida låter lite väl häftigt, hälften låter mer "rimligt". Har gett upp och köpt nytt men ännu inte monterat. Enl Haynes är det rätt klurigt med många pilliga moment. Funderar på att låta verkstan gör det. Någon som har erfarenhet av att byta själv? |
|
|
berni, har nog samma problem som du beskrev.....kom du fram till vad som var fel? |
|
| Nej. Men jag ska snart till verkstad och fixa det. Då återkommer jag med vad som var fel och hur mycket det kostade. tja | |
| bytt lås kista 1200 kr kostar den jag bytte den själv nu har jag inga problem.. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.